• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reseförvaring, modell "kudde i fodral"?

Psykel

Patek
Hej, alla!
Jag halvjagar lite efter en slags reseförvaring av typen "kudde i fodral", enligt trådrubriken. En som man kan ha 1-2 klockor + några "smyckesarmband" i.
Det är alltså något i den här stilen jag är ute efter: http://shop.hodinkee.com/collections/travel-rolls/products/brown-leather-travel-tube
Någon som har koll på billigare varianter än Hodinkees för 250 dollar? Har googlat runt en del, utan framgång.
Tacksam för tips!

Update: Har ändrat rubriken för att göra det tydligare vad det är jag är ute efter.
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
För att förtydliga, det är alltså inte en vanlig klockrulle utan snarare ett tubformat fodral med en avlång kudde i.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Inte speciellt jättefin men säkert praktisk.
Screenshot_2015-07-31-11-24-39.png
 

F-L-P

Panerai
Jag kör en sånhär som reseförpackning:
edy6avy5.jpg

Inte min bild. Heter CASEBUDi och köps på amazon för någon hundring

Inte riktigt den funktionen du är ute efter men kanske ett alternativ.
 

Psykel

Patek
Hmmm... Börjar inse att ett bra alternativ vore att göra nåt själv. Ett snyggt pennskrin eller liknande i läder, och möjligtvis sy en kudde själv. Set blir kanske till att flytta till hemslöjdsdelen av forumet! :p
 

Psykel

Patek
Fick en liknande som giveaway när jag köpt klocka. Är dock inte till salu.
Lite fler bilder här: https://klocksnack.se/threads/rolex-giveaways.41655/
Den där var ju nästan sinnessjukt snygg!

Kikat på den. Har svårt för konstläder, annars hade dom på klockson varit perfekta. Dom har en för en klocka i äkta läder, men det är lite futtigt.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_8594.JPG
IMG_8588.JPG
IMG_8589.JPG

Köpte det här etuiet för 300 kr igår. Känns solidt och skyddar klockorna lika bra som ett Oakley fodral minus kuddarna. Frågade två gånger om det var läder fick svar ja. Känns dock som en väldigt plastig kossa. Men för det priset får det en tumme av två möjliga dvs ok köp men nöjd likaväl.
 
Topp