Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Reservdelar vintage Rolex?

Diskussion i 'Vintage' startad av Magnlar, 17 oktober 2014.

1. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om frågan har varit uppe tidigare, så ber jag givetvis om ursäkt.

Hur är tillgång på reservdelar till de äldre 60 tals Rolexar. Eller snarare, hur långt bak i tiden det går att få tag på reservdelar, dvs som fortfarande tillverkas.

Vintage är grymt, men är ju en katastrof om reservdelar till tex urverk inte finns längre.

/Magnus

2. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Delar finns garanterat 30 år efter modellen/urverket slutat tillverkas - svaret jag fick på min tråd när jag ställde frågan tidigare på forumet.

3. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Frågan är lite bred.....visst går det att få tag på. Kanske inte allt men mycket.....både via AD och öppna marknaden. Sedan beror det på vilket verk som avses såklart. 1570 är ännu inga problem med....1520/1530 kan vara klurigare.....till gamla Daytonaverk kan det vara marigt då Rolex endast jobbar med inbyte om man behöver byta delar via AD. Min gamla 6265:a var borta länge då min urmakare väntade på nya delar från Swiss....

4. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Lyfter frågan lite.. Ja det handlar om Rolexs 1570 verk.
    Jag förutsätter att reservdelarna inte tillverkas nåt mer en dag framöver.
    Hur funkar det då? Aftermarket delar, specialbeställa, söka begagnat, eller tillverka egna?

/Magnus

5. Falcone

Falcone Stadsbo

Inga problem. Framförallt inte för verk som tillverkats i miljontal. Dessutom nytillverkas vissa delar till äldre verk/boetter på uppdrag av Rolex.

Finns flera trådar på VRF om detta. Kommer inte åt sidan just nu så jag kan inte länka men jag rekommenderar sökfunktionen.