Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Resetips!

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Callxx, 8 maj 2015.

1. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    God kväll alla Klocksnackare!

Eftersom det utbyts så fantastiskt många knep och livsviktiga lärdomar här på forumet varje dag så tänkte jag sondera terrängen hos er alla i ämnet resor. Jag har visualiserat en tråd för mitt inre där man kanske kan be om tips på bra hotell, restauranger, sevärdheter, butiker & bordeller i olika städer som man skall besöka.

Några bra riktlinjer skulle ju kunna vara att om man önskar tips om en viss stad att man kanske specificerar sig lite i vad man vill få ut av resan, är det en party helg med barndomskompisarna i valfri baltisk stad eller är det en avkopplande weekend till någon av de underbara italienska sjöarna med älskarinnan?

Jag går ut stark med en förfrågan på framförallt Hotell i Berlin för mig och mina två bröder. Vi skall iväg i september för att fira vår yngsta brors student och fokus kommer sannolikt ligga på bra uteserveringar och turistande/shopping. Vi vill gärna bo så centralt som möjligt, vart det nu är?!

Hoppas att tråden kommer till nytta för många av oss, då vi verkar resa en hel del i världen.

Ha de gött,
    Carl

2. Cyklisten

Cyklisten Borgare

Bra val, älskar Berlin! Perfekt vare sig det är med familjen, flickvän eller kompisar. Shopping hittar man på Kurfürstendamm och Friedrichstrasse, så bo nära någon av dessa.

Callxx gillar detta.
  3. Kurfurstendamm är det som gäller, nära till shopping och nära de stora modehusen och klockmärkena :)

Callxx gillar detta.
  4. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Härligt, vi hoppas att det ska finnas något för oss alla! Tack för tipset, då vet ja vart jag ska leta hotell!
    Toppen, stora frågan är hotell! Inget konkret tips?

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tycker Kurfurstendamm var tråkigt.

6. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Vad tyckte du va roligt då?

wundlander och gruby gillar detta.
  7. De flesta hotellen på Kurfurstendamm är prisvärda :)

Callxx gillar detta.
  8. Chami

Chami Friends of KS

Bodde på mandala Hotel
    Var helt ok :)

Callxx gillar detta.
  9. klockmarren

klockmarren Bonde

Från:
    Tjockhult
    Kudamm?
    I Berlin bor man väl i gamla öst? Runt Boxhagener Platz?
    Tom en gammal stöt som gillar området, även om det håller på att rensas ut.
    Dock är Berlin en j-t cool stad.

Någon som har någon input runt Madrid?
    Åker dit på fredag.

Callxx gillar detta.
  10. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten

Förstår inte alls vad du menar angående Berlin..
    Men tips i Madrid kan jag allt komma med, har bara varit där en natt och vi bodde på ME Madrid (osäker på namnet), riktigt läckert hotell med kalasbra läge. Vi åt på hotellet tyvärr, bra och roliga gastrotapas. Finns garanterat roligare och mer genuina ute i staden. Kvällen spenderades på taket. Fy fan vilken skybar, riktigt bra stämning och bra drinkar. Har hört i efterhand att det är ett bra ställe om man ska glo på kändisar.. (om man nu tänder på sånt)

Hoppas ni får det bra, lär vara toppen väder.

11. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Dubrovnik, vad ska jag undvika och vad är bra?
    Sopot, vad ska jag undvika och vad är bra?

12. klockmarren

klockmarren Bonde

Från:
    Tjockhult

Skall kollas upp.
    Ang Berlin så hade jag lite bråttom.
    Andemeningen var att jag tycker det finns coolare platser än runt Kudamm i Berlin att bo vid.
    Runt Boxhagener Plats i Freidrichain är ett ställe, schyssta ställen att dricka och äta på,
    inte riktigt lika lika rent och sterilt som Kudamm.
    Ta U5 från Berlin Alexander Platz till Frankfurter Tor eller Samariterstrasse, några stopp bara.
    Och i Berlin skall man gå på museum, jag tog ett Stasi-museum kombinerat med ett Ramones museim sist jag var där.

Callxx gillar detta.
  13. Jag bodde på Best Western Plus Amedia Berlin Kurfuerstendamm. Juniorsvit, hörnsvit, väldigt prisvärt, fräscht och bra frukost. Nära till välkända klockbutiker och moders.

Callxx gillar detta.
  14. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Kör ku'damm, perfekt som förstagångare i Berlin.
    Nära till bra mat, shopping, och barer.

Finns många prisvärda och dyrare hotell i området.

Kolla in Ellington, vill du slanta lite till kollar du in Sofitel Berlin eller Waldorf Astoria.
    Bott på samtliga och alla rekommenderas.

15. Kairo

Kairo Friends of KS

Glöm inte att gå till Berghain.

Anti-Chris och rillesnille gillar detta.
  16. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Gå dit strax innan ni skulle gått hem från klubben hemma i stockholm och klä er svart och svårt så löser det sig i dörren!

17. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Ska iväg 2 veckor över jul & nyår. Vart ska jag? Billigt (flyg, boende), varmt och lugnt, är önskemålen. Tittat lite på olika ställen och dom flesta vill ha 30 för två för all inclusive.
    Blir det Thailand eller?

18. Callxx
    Trådstartare

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Är det värt kötiden?
    Lite små rädd för Sven..

19. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Beror på om du kommer in eller inte, lär inte ske om du är rädd för Sven lol
    Tror även det är bra att vara gay!

20. Kairo

Kairo Friends of KS

Ja.. Glöm inte att gå hem sen, bara.. ;)

Callxx gillar detta.