• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resetråd - Besök hos Audemars Piguet med Nymans UR 1851

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Klocklåda delux, följde med när man köpte en specifik AP.

IMG_0177.JPG



Finns delar kvar sen starten.
IMG_0184.JPG
 

abc123

Breitling
Kände faktiskt inte till AP innan jag besökte KS. Inser att förra chefen hade/har en och min tanke då var "vilken grymt ful klocka" (sorry) :) Ska bli intressant att se om jag ändrar åsikt nu när jag vet prislapp och att de trots sitt yttre är riktigt välgjorda. Oavsett, vilken härlig resa, kul att följa!
 
Kände faktiskt inte till AP innan jag besökte KS. Inser att förra chefen hade/har en och min tanke då var "vilken grymt ful klocka" (sorry) :) Ska bli intressant att se om jag ändrar åsikt nu när jag vet prislapp och att de trots sitt yttre är riktigt välgjorda. Oavsett, vilken härlig resa, kul att följa!
Att de är välgjorda och man därför ändrar åsikt må väl vara hänt men hoppas inte du ändrar åsikt enbart pga dess värde. Bara för att saker är dyra är de inte nödvändigtvis inte fina och alla kan inte gilla samma sak. Vad gäller AP tycker jag enbart det är RO som är fina övrigt finner jag inte det minsta intressant. Men bara för att jag inte tycker de är fina så betyder inte det att jag inte respekterar hantverket de osv.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kände faktiskt inte till AP innan jag besökte KS. Inser att förra chefen hade/har en och min tanke då var "vilken grymt ful klocka" (sorry) :) Ska bli intressant att se om jag ändrar åsikt nu när jag vet prislapp och att de trots sitt yttre är riktigt välgjorda. Oavsett, vilken härlig resa, kul att följa!
Kan delvis hålla med. Tyckte AP var riktig ful och tråkiga i början men de växer på en och nu skulle jag gärna äga en själv :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Zooma in! Det är APs byggnad, sitter ihop med den finare byggnaden. Du skymtar lite på bilden nedan ;)

image.jpeg


Vi bodde på hotellet som ligger bredvid AP! Ligger rätt mänga fabriker där i byn. AP, Patek, Breguet, JLC osv...
Jag läste din första post lite väl fort... :) Coolt om dom skulle ha utbildning för småttingar, man måste börja tidigt!
 
Förstår inte att folk håller detta märke så högt. Gör ju groteska ur med noll känsla för stil eller smak. Några få ur som är väldigt fina, men resten skulle jag inte ens bära om jag fick betalt.

Men vi tycker alla olika ;)
 
Topp