Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ressence Type 3

Diskussion i 'Diskussion' startad av twisted, 12 juli 2013.

1. twisted
    Trådstartare

twisted Stadsbo

Hejsan Hallå!

I takt med att semestern närmar sig med sina små steg tänkte jag inleda med att tillföra ännu en tråd med en skruvad klocka, den här gången Ressence Type 3! Nyskapande och smått spännande måste jag säga!

För att ni ska förstå magiken i logiken bakom konceptet bör ni spana in den här videon:

Soo vad tycker KS om denna?

Edit; För er som undrar över priset, 23,000 Euro.

Wii, JayJay och China gillar detta.
  2. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Känns sådär vid första anblicken.

Lite roligt med sättet man ställer och drar upp klockan, men inget vidare förtjust i utseendet.

3. Sond

Sond Friends of KS

Snurrigt..:)

4. David

David Bödeln

För tankarna direkt till två ikoner.

Aquaracer2 och mrMyagi gillar detta.
  5. China

China Guest

Jag gillar den!:)

Fräck och nyskapande då det handlar om en automat. Lösningen utan krona är minst sagt intressant, även att det i mitt tycke kanske hade varit bättre att ställa verket via en bezel istället för bakstycket.

http://ressence.eu/collection/type-3/

Wii och David gillar detta.
  6. JayJay

JayJay Biskop

Efter att ha sett videon så måste jag medge att den är lite cool. Men ack så opraktiskt. Finns ju liksom inget behov av den. Men viktigast av allt den kostar 23000euro! Aj.

David gillar detta.
  7. Sond

Sond Friends of KS

Jag blir alltid lite nyfiken på hur investeringskalkylen ser ut på dessa typer av projekt. Utan någon direkt kunskap om urmakeri så verker det ju inte vara en helt okomplicerat klocka. Borde kostat en del att ta fram. Och hur ska man räkna hem det? Men jag kanske är en konservativ person när det kommer till kalkyler. Jo, det är jag förresten. Men undrar ändå...:)

8. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    läckert! Tur den hade prislapp utanför min budget så man slipper ligga sömnlös :)

9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    satans snyggt, men satans fult

10. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kul och spännande! Förstår inte riktigt varför de gjort sekundvisaren som visar 360s i stället för 60s?
    En stor nackdel är priset. Den ser inte på något sätt ut att vara 23kE, snarare något snyggt man kan köpa från skyshop på ett flygplan.

11. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården

Det ligger prestige i att dra hem en sådan här och jag antar att dessa säljs ut så fort de släpps. På så sätt så är finanserna säkrade. Vinstmarginal för investerare vågar jag inte spekulera om.

Mårtenssons ur Brookfield