• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurang i Stockholm?

Imorgon lämnar jag och familjen Gbg för att fira min kära hustrus födelsedag i Stockholm. På fredag när hon fyller år vill vi gå ut och äta hela familjen. Inget fancy, men inte heller vilket hak som helst. Gärna med det där lilla extra. Vi gillar Thai och käkar ofta på Moon Thai Kitchen i Gbg, finns det något motsvarande i Stockolm tro? Vi kommer att bo på Hilton Slussen.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ring och försök boka bord om ni ska dit, det är inget ställe man brukar kunna gå till och det är lediga bord.

Andra förslag på söder är Orkidé eller Thaiboat.
 
Imorgon lämnar jag och familjen Gbg för att fira min kära hustrus födelsedag i Stockholm. På fredag när hon fyller år vill vi gå ut och äta hela familjen. Inget fancy, men inte heller vilket hak som helst. Gärna med det där lilla extra. Vi gillar Thai och käkar ofta på Moon Thai Kitchen i Gbg, finns det något motsvarande i Stockolm tro? Vi kommer att bo på Hilton Slussen.

Jag kan rekommendera Bar. Riktigt bra restaurang med skön stämning!
http://restaurangbar.se/en/
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Imorgon lämnar jag och familjen Gbg för att fira min kära hustrus födelsedag i Stockholm. På fredag när hon fyller år vill vi gå ut och äta hela familjen. Inget fancy, men inte heller vilket hak som helst. Gärna med det där lilla extra. Vi gillar Thai och käkar ofta på Moon Thai Kitchen i Gbg, finns det något motsvarande i Stockolm tro? Vi kommer att bo på Hilton Slussen.
Som sagt av tidigare talare så har ni Koh Phangan på söder samt Thaibåten på söder vilket är bra då ni bor på söder. Om det inte finns lediga bord så kan du prova med Koh Phangan på Östermalm (Sibyllegatan tror jag). Det finns flera sjukt bra Thai ställen i stan dessvärre inga fler som har en trevlig "födelsedagsstämmning" utan då blir det "hål i väggen" eller "baracken".

Vidare att rekommendera är Ropongi på Kungsholmen som har den bästa sushin jag ätit i Sverige men även annat gott!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som klocknörd ska du väl ändå gå och käka på Seikoen ;)

Annars har du några uppslag här nedan:
Farang
Hongkist
Cloud Nine
EAT
Minami
Ljunggren
Barbro
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor

Josef B

Bestraffaren
Körde ni inte papaya-deserten med citrongräs-bruleé så prova den. Helt klart måltidens höjdpunkt när jag var där.
Jag tog getmjölken, tråkigt nog så gjordes menyn om inför nästa besök nu på torsdagen, tänkte ta den igen och även rekommendera mitt sällskap att ta den. Lofotentorsken var den stora överraskningen, är köttkille men den rätten vann av de sju jag provade :)
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Jag tog getmjölken, tråkigt nog så gjordes menyn om inför nästa besök nu på torsdagen. Lofotentorsken var den stora överraskningen, är köttkille men den rätten vann av de sju jag provade :)

Okej, det låter som att dom byter meny ofta. Kanske krävs när man provar så många olika varje gång. :)
 
Topp