• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurangtips centrala Sthlm

Vesper

Rolex
Tja, som rubriken lyder så söker jag lite restaurang tips i centrala Sthlm.
Hit me, olika typer av mat och prisläge uppskattas [emoji4]
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Shit, snacka om bred frågeställning :)
Shandiz på Upplandsgatan om du gillar billigt persisk vällagat. Kul inramning. Du känner dig som i Teheran på 70-talet.
Lilla Pakistan på StEriksbron om du gillar pakistanskt.
Arirang på Luntmakargatan. Stockholms första Korean och fortfarande den bästa.
Hong Kong på Kungsbrostrand om du är sugen på Pekinganka.
Grill på Drottninggatan eller AG på Kronobergsgatan om du vill frossa i kött.
 

Knight

Cartier
Tre stadsdelar, tre personliga favoriter - från billigt, till lite dyrare, till dyrast:

Gossip, Skånegatan 71. GRYM bengalisk mat till en (för Stockholm) liten peng. Beställ Tandoori Chicken a la Nahid.
Wagamama, Klarabergsviadukten 65. Snabblagad, god japansk mat. Beställ Chilli Beef Ramen, men be om udon istället för ramen.
Restaurang AG, Kronobergsgatan 37. KÖTT. Slakthuskänsla.. inget för vegetarianen. Beställ en rejäl biff.
 

almeyero

Panerai
Några favoriter.

Shahrzad - Grym persisk mat och magdansöser på helgerna ;).
Jebena - Eritreansk mat, stora portioner och riktigt gott. Stort plus för eritreanskt öl och sprit.
Gojo Fasika - Etiopisk mat, mysig miljö.
Cafe Beirut - Kör avsmakningsmenyn och försök få i dig allt haha.
Soldaten Svejk - Stora schnitzlar och god öl.
 

meo_swe

Audemars
BanKOmat på odenplan
Ganska vettigt pris. Helt okej kök.
Bra drinkar, god cava, och smörjer man upp bartendern Erik så brukar man få ganska trevlig rabatt:)
 
Shanti, den bästa indisk/bengalisk restaurang som finns i Sthlm. Den ligger på Katarina bangata 58 på söder. Jag kan garantera dig att det kommer vara den bästa indiska mat du käkat i Sverige. Det enda negativa är att det är rätt trångt... Men det är ett ställe som jag absolut tycker du skall gå på! :)
 

almeyero

Panerai
Shanti, den bästa indisk/bengalisk restaurang som finns i Sthlm. Den ligger på Katarina bangata 58 på söder. Jag kan garantera dig att det kommer vara den bästa indiska mat du käkat i Sverige. Det enda negativa är att det är rätt trångt... Men det är ett ställe som jag absolut tycker du skall gå på! :)


Håller med! Tycker även att 3 Indier som ligger i närheten är riktigt bra också!
 

Vesper

Rolex
Kanske en bred frågeställning som någon skrev. jag tänkte mer runt plattan, Drottninggatan, Hamngatan ni förstår vilket område jag syftar på [emoji4] Mycket indiskt ser jag något bra kött förutom AG som ligger på Kungsholmen?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Griffins är schysst, undvik dock allt med tryffel om du inte gillar tryffelolja.. Jag tyckte tryffelaiolin var oätlig och skickade tillbaka den. Trevlig personal och bra bar!
Trevlig personal håller jag med om, flertalet vänner som jobbar där.

Han som står vid grillen är en fena på att få till köttet perfekt så säg hur ni vill ha det så får ni garanterat det!
 

Knight

Cartier
Kanske en bred frågeställning som någon skrev. jag tänkte mer runt plattan, Drottninggatan, Hamngatan ni förstår vilket område jag syftar på [emoji4] Mycket indiskt ser jag något bra kött förutom AG som ligger på Kungsholmen?

Grill på drottninggatan. Jag tror att det fortfarande är bra, inte varit där på två år.
 

Knight

Cartier
Shanti, den bästa indisk/bengalisk restaurang som finns i Sthlm. Den ligger på Katarina bangata 58 på söder. Jag kan garantera dig att det kommer vara den bästa indiska mat du käkat i Sverige. Det enda negativa är att det är rätt trångt... Men det är ett ställe som jag absolut tycker du skall gå på! :)

Nja, Gossip är bättre. Också ägt av shanti dock..
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ramen Ki-mama, Birger Jarlsgatan. Billigt och gott.
Pubologi, Stora Nygatan. Dyrt och godast.
Nybrogatan 38, Nybrogatan 38. Mellan-dyrt och jättegott.
Raw Sushi&Grill, Rörstrandsgatan. Mellan-dyrt och väldigt gott.
Beirut Café, Engelbrektsgatan. Mellan-dyrt och gott.
Bar Central, Nytorget. Mellan-dyrt och gott.
Matbaren, Södra Blasieholmshamnen. Dyrt och gott.

att däremot hitta en vettig restaurang på hamngatan eller drottningsgatan lär blir svårt.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Matbaren på Grand är bland det bästa jag käkat. Maken till vällagad mat, exemplariska råvaror och trevlig personal matchas bara av grannen Matsalen, Ekstedt och Frantzen. Men då är Matbaren mer informellt och mindre än halva priset.

Som exempel; här är matjessill med äggula, mandelpotatischips, inlagda betor, gräddfil och löjrom.
image.jpg


190kr om jag inte minns fel
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Knut vid Tengnerlunden (Upplandsgatan) Ganska lite ställe med Norrländsk inriktning som jag kan rekommendera.
 
Topp