• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurangtips malmö

JohanHLM

Rolex
Jag och min fru var där för några år sedan och fick fantastiskt bra service, och maten/vinet var VÄLDIGT bra. Men, det märktes att engelsmannen som basar över stället var jäkligt knepig när han hade hand om ett annat sällskap i restaurangen. Och, har hört av andra att han betett sig oerhört konstigt och oförskämt så tyvärr blir det nog inget återbesök...Snacka om rysk roulette :D
Det var kanske förvisso en del i hela upplägget men kommer ihåg att jag inte fick se någon meny och fick heller ingen rätt presenterad varken när de serverades eller i efterhand. "Engelsmannen" (fick för mig att han var från sydeuropa men snacka engelska) hade helt klart en jävla översittar attityd när jag var där. Kommer inte ihåg vad som retade mig mest men minns att jag gick där ifrån som ett irriterat ?.
Som sagt, han kanske hade en dålig dag, men enligt mig ska man klara att hålla det inom sig om man vill titulera sig som en av de bättre restaurangerna i Skåne.
 

JohanHLM

Rolex
Jag och min fru var där för några år sedan och fick fantastiskt bra service, och maten/vinet var VÄLDIGT bra. Men, det märktes att engelsmannen som basar över stället var jäkligt knepig när han hade hand om ett annat sällskap i restaurangen. Och, har hört av andra att han betett sig oerhört konstigt och oförskämt så tyvärr blir det nog inget återbesök...Snacka om rysk roulette :D
Missade det viktigaste i mitt förra inlägg dvs. maten :)
Den var helt klart en upplevelse, men mossa, kolsyra och sockervadd hör hemma på barnkalas :D
 

Randel

Cartier
Det var kanske förvisso en del i hela upplägget men kommer ihåg att jag inte fick se någon meny och fick heller ingen rätt presenterad varken när de serverades eller i efterhand. "Engelsmannen" (fick för mig att han var från sydeuropa men snacka engelska) hade helt klart en jävla översittar attityd när jag var där. Kommer inte ihåg vad som retade mig mest men minns att jag gick där ifrån som ett irriterat ?
Som sagt han kanske hade en dålig dag men enligt mig ska man klara att hålla det inom sig om man vill titulera sig som en av de bättre restaurangerna i Skåne.


När vi var där fick vi en meny och allt presenterades verkligen klanderfritt av den, väldigt unge, man som serverade oss. Men har hört exakt samma sak som du beskriver av en bekant, som dessutom blev mer eller mindre idiotförklarad när han ville ha en något mer målande beskrivning av vinerna än det som gavs som standard. Ägaren heter Igi, vilket jag hörde som "Iggy" första gången har hörde det och det tolkade jag som att han var britt, men Igi känner ju inte så brittiskt så jag vetisjutton.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har aldrig varit där men hört mycket bra om stället. Vi har kontor på Stortorget så tyvärr rör jag mig sällan utanför det området på luncherna, men man får väl ta bilen nån dag och masa sig dit ;)
Det är inte så långt att gå , det finns en gångväg bakom centralen så man inte behöver gå hela vägen runt färjeterminalen .
Se markeringen "nordö Link " om du kör med iPhone karta .
 

Randel

Cartier
Det är inte så långt att gå , det finns en gångväg bakom centralen så man inte behöver gå hela vägen runt färjeterminalen .
Se markeringen "nordö Link " om du kör med iPhone karta .

Aha, där ser man, tack för tipset :)

EDIT: Såg på deras hemsida att de startat upp ett uthämtningsställe för lunchen på Regementsgatan 8, så det måste ju testas!
 
  • Like
Reactions: Ako

Dixie

Audemars
2-Faktor
Restaurang Davidshall har trevlig tapas tycker jag. Litet och mysigt. Har inte varit på nedsnvåningen. Ska tydligen vara större. OK priser.
 
Topp