• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Restaurera eller ej

GWD

Panerai
Hej, jag har en Dodane Type 21 med risig urtavla. Är det bäst att låta den va som den är eller ska jag restaurera tavlan?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lägg upp en bild! Men låter som en dålig ide att måla om tavlan. Eller vad det något annat du tänkte på?
 

GWD

Panerai
DSC_0099.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mycket fin! Tycker även boetten ser skarp ut! Som alla ovan. Njut av den som den är. Endast lättare rengöring!
 

BoEtt

Rolex
Mycket fin klocka! :)
Risken är stor att du blir bannad från vintage delen på KS om du rör den där tavlan ;)
Den vill vi (jag) se fler bilder på framöver!
 

Brunleif

Panerai
Tänker på lysmassan i siffrorna bla.
Då är det kanske en bättre investering att sälja denna och köpa en ny klocka för pengarna? Om det inte är så att klockan har högt affektionsvärde förstås, då tycker jag att du ska göra precis som du vill så att den kommee till användning!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ibland kan jag förstå den tanken, om man jämför med bilar tex. "ingen" vill glida runt i en rostig gammal Pagoda. Nu gillar jag själv klockor som åldrats och slitits, bara en liten tanke.
Det förstår jag också att man kan tycka, förstod dock då inte dragningen till en gammal krigsklocka...
 

JohanHLM

Rolex
Håller med alla andra om att du definitivt inte ska göra något med den. Skulle du inte gilla den som den är tycker jag du bör sälja den som den är istället för att "förstöra" den genom renovering.
Tycker den var riktigt cool så har du tankar på att sälja den får du gärna höra av dig.
 
Topp