• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

resultat från Kaplans "klockkvalité"

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hur motiveras prisskillnaden dom emellan?

Höga priser på det mesta tycker jag . Lemanian 34500 kr, tudor Sub 26000 kr, mm.
Red Sub stannade på "bara" 35000 kr men den var inte så fin.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Då jag tänkte starta samma tråd som du, så tar jag det här i stället ;D

Var det någon som gjorde ett något fynd idag? Själv tycker jag att HEUER Monacon samt Omega Seamaster 120 gick billigt och Rolex PN dyrt!

(Tänk också på att det tillkommer olika provisionsbelopp på klubbat pris nedan)



7K6Ajem.jpg


X0wgQb8.jpg


pfeZS4d.jpg


QgNPzDM.jpg


YOqayWn.jpg


DkA0nY5.jpg




o5eUB8x.jpg




PHytJhY.jpg


jKeRpJj.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
det är intressant hur mkt dyrare "viggen" också blivit. när jag köpte min Tg 195 år 2011 betalade jag 12.000kr och fick erbjudande om att köpa viggen för 15k. tyckte det var alldeles för mycket pengar så hoppade den och köpte den "billigare" Tg 195. Nu i efterhand hade det nog varit en bättre affär om jag hade köpt Viggen istället....
 

10past10

Omega
Värt att tillägga för den som tittar på bilderna ovan i tråden från Kaplans är att dom redovisade priserna är utan klubbavgift. (Som är upp till 20%). Det förstod säkert alla, men iallafall.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
stor skillnad på 40k och 1.1 miljon

Det beror på hur man ser på saken!

Jag personligen tycker att det är en STOR skillnad på dessa två daytona. För mig är det två helt olika klockor.

Juw2JWq.jpg

7tnnubp.jpg


Rolex sub 1680 white och red är för mig samma samma klocka men, bara lite text som skiljer dem åt. (Jag vet att det är lite mer som skiljer dem åt)

CHNMtCb.jpg

aMxeYyK.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Det beror på hur man ser på saken!

Jag personligen tycker att det är en STOR skillnad på dessa två daytona. För mig är det två helt olika klockor.

Juw2JWq.jpg

7tnnubp.jpg


Rolex sub 1680 white och red är för mig samma samma klocka men, bara lite text som skiljer dem åt. (Jag vet att det är lite mer som skiljer dem åt)

CHNMtCb.jpg

aMxeYyK.jpg

men det är ju bara lite färg på tavlan som skijer PN med den andra daytonan ju .....:)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
men det är ju bara lite färg på tavlan som skijer PN med den andra daytonan ju .....:)
Ja, men för mig är den färgen så mycket mer. Färgen gör den till en ny klocka! Jag vet att folk tycker precis som mig fast tvärtom, att röda texten på 1680 gör den till en helt annan klocka. Aja detta går att diskutera hur länge som helst :D

För att svara på din fråga: Nja, jag tycker inte det är värt att lägga på 1mille för den andra PN, men om jag hade varit ekonomiskt oberoende så hade jag valt den dyrare just bara för att jag tycker den är finare, inte för att den är mer ''rear'' :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ja, men för mig är den färgen så mycket mer. Färgen gör den till en ny klocka! Jag vet att folk tycker precis som mig fast tvärtom, att röda texten på 1680 gör den till en helt annan klocka. Aja detta går att diskutera hur länge som helst :D

För att svara på din fråga: Nja, jag tycker inte det är värt att lägga på 1mille för den andra PN, men om jag hade varit ekonomiskt oberoende så hade jag valt den dyrare just bara för att jag tycker den är finare, inte för att den är mer ''rear'' :)

då tycker vi både likadant och inte! jag hade heller aldrig lagt 1 mille mer för att få en PN, men om jag hade varit ekonomiskt oberoende hade jag valt den dyrare bara för att jag hade kunnat ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kaplans avgifter

För varor upp till 200 000 kronor är vår köparprovision 20 % inklusive moms. Det gäller både varor som köps på auktion och i butik.
Exempel:
Du har ropat in en vara för 10 000 kr. Det belopp som du ska betala beräknas som 10 000 + 2 000 = 12 000 kr.
Köparprovisionstrappa
Om priset överstiger 200 000 kronor använder vi oss av följande trappa:
Försäljningspriset upp till 200 000 kronor: 20 % av försäljningspriset
Försäljningspriset mellan 200 000 och 500 000 kronor: 10 % av överskjutande del
Försäljningspriset över 500 000 kronor: 5 % av överskjutande del
Exempel:
Du har ropat in en vara för 750 000 kronor.
Köparprovisionen blir:
200 000 * 20 % = 40 000 kronor
300 000 * 10 % = 30 000 kronor
250 000 * 5 % = 12 500 kronor
Total köparprovision = 82 500 kronor
Det belopp som du ska betala blir 832 500 kronor.
 
Topp