• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

resultat från Kaplans "klockkvalité"

Helt sjuk provision kaplan tar egentligen. Jämför med en fastighetsförmedlare som tar runt 2-4 % (visst det är högre belopp men blir ändå lägre provision räknat i kronor jämfört med pn-klockorna.)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
6265an hade klart sämre tavla som var relumad. Den hade en bezel som var tio år äldre än klockan och den hade servicepushers. Överlag ganska dålig om man får säga så. 6263an var helt ok och korrekt även om caset var ganska misshandlat. Jämförde luggarna mot min och det var ganska ordentlig skillnad. Den hade dock supermysiga mk1-pushers.

Jag tror inte att de vanliga samlarna hade något större intresse av endera klockorna. Gissar mer på att det bara var någon tok med massvis med stålar som köpt dem bägge två. Om det nu var en ryss som knep dem.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tudorn hade klar potential, men vad är priset på ett schysst ex? Detta ex hamnar ganska lätt på 40.000kr +. Vet att äldre Tudor ros subbar har ett ganska högt värde, men ändå. Har fått för mig att det är svårt att hitta delar till verket också. Hursomhelst, grattis Per! Se frågeställningen som tankar från en okunnig.
 

BO

Omega
Den här blev dyr men den var i bättre skick än jag trott, om man nu gillar kraftig patina och det verkar inte vara något hopplock, originalglas, urtavlan e hel o fin, en del smuts som varsamt kommer att tas bort. Letat "big triangle" -beater ett tag nu så den här kändes kul.

ezyty5a7.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Den här blev dyr men den var i bättre skick än jag trott, om man nu gillar kraftig patina och det verkar inte vara något hopplock, originalglas, urtavlan e hel o fin, en del smuts som varsamt kommer att tas bort. Letat "big triangle" -beater ett tag nu så den här kändes kul.

ezyty5a7.jpg

Grattis, skitsnygg och ascool!
 
  • Like
Reactions: BO

Fabian

Patek
2-Faktor
Den här blev dyr men den var i bättre skick än jag trott, om man nu gillar kraftig patina och det verkar inte vara något hopplock, originalglas, urtavlan e hel o fin, en del smuts som varsamt kommer att tas bort. Letat "big triangle" -beater ett tag nu så den här kändes kul.

ezyty5a7.jpg

Grattis!!!
 
  • Like
Reactions: BO
Topp