• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Retroaktiv paketöppning

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Då jag blev rätt så överraskad och paff när sambon åkt 26mil för att köpa mig en present en tråkig och regning höst-Torsdag så blev det ingen dokumentation så därför får det bli en retroaktivt.

Denna bekanta box fick jag se när jag öppnade ögonen:

KOsEIEg.jpg


Oris! Har haft två SS modeller tidigare varav en i titan. Ångrat båda försäljningarna så jag blev ju lyrisk!

Vi går vidare:

RCG21l8.jpg



Trevligt! Ifyllt cert, garanti och ett reseetui.

Vad kan det då vara som döljer sig i den "lilla" lådan?

Jo!

2bKUfAQ.jpg


En Oris Aquis SS den nya modellen med grå urtavla och grön keramisk bezel. Oris svar på "hulken" möjligtvis..

På gummi och med Oris nya lösning på claspen. Klippa remmen är ett minne blott. Nu är det smidigare att enbart justera viklåset till passande längd på remmen:

anzEnFf.jpg


Obligatoriska handledsbilden:

Bnfj8S5.jpg


Klockan är 46mm och eftersom jag har rätt så stora handleder så ser den inte gigantisk ut. Den andas kvalite och känns väldigt gedigen.

Tjejen ligger ju rätt mkt på plus nu kan man säga :)
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Hopplöst svårt att få nåt bra kort med bara en iPhone. Bezeln är mattgrön och urtavlan mer åt det mörkgråa, oväntat snygg kombination.

3xaDrqH.jpg


img
 
Topp