Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Revèy Reloxo

Diskussion i 'Diskussion' startad av Robin Andersson, 4 februari 2015.

1. Robin Andersson
    Trådstartare

Robin Andersson Torpare

Min bror gav mig en klocka i present då han vet att jag är klockintresserad, han gav mig en klocka som några av hans kompisar har gjort i form av UF företag. Egentligen så vet jag inte så mycket om den, men de verkar ha jobbat på bra med sin klocka och jag tyckte att de förtjänade lite cred. Klockan kostade tydligen bara 300 kr så det är ju inga pengar att tala om egentligen. Men som sagt så tyckte jag att grabbarna förtjänade lite cred för deras arbete, och därför tänkte jag i alla fall försöka mig på en liten recension :)

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Ska vi tolka detta som att du fluffar upp oss inför en kommande recension eller var detta själva recensionen? ;)

tedlapidus, Galaxy, eriksson850 och 1 annan gillar detta.
  3. Richard Aslin

Richard Aslin Stadsbo

Från:
    Bjuv NV Skåne
    Ja ,det kan man ju undra! :woot:

4. Denke

Från:
    Stockholm
    Vad tror du? Är det en tease?

5. Richard Aslin

Richard Aslin Stadsbo

Från:
    Bjuv NV Skåne
    Får väl hoppas lite nyfiken blir man

6. Denke

Från:
    Stockholm

Oklart vad detta är för tråd, men det står klart att det inte är en recension. Väljer därför en hårdför, men nyfiken ,linje och flyttar tråden.

Så, Revèy Reloxo alltså, vad har vi på dem?

tedlapidus gillar detta.
  7. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    UF-företag som levererar en standard DW-kopia fast betydligt billigare och med en hemsida som påstår att klockorna representerar "exklusiv premium kvalitet" och "härlig premium känsla utan att bli ruinerad". Känns som att någon försöker göra lite reklam här...

8. kalufsen

kalufsen Präst

En DW klocka säljs för ca 35 Euro från leverantör vilket inte är många kronor, undrar vad den faktiskt kostar att göra!

9. China

China Guest

Nu så är väl alla barn i början, men det är mindre lyckat att inte informera kunderna om att det sitter en quartz i klockan, vilka mått den har, och att inte nämna något om garantier. Annars så tycker jag att man har hittat målgruppen och prickat helt rätt i prissättningen, även att säljargumenten om t.ex. "härlig premium känsla utan att bli ruinerad" är överdrivet.

10. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Bilder??

11. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Håller med. Det finns definitivt en målgrupp, dock tror jag att Klocksnack är fel forum för att leta efter den. Det kan till och med vara så att denna tråd tyvärr kommer minska antalet köpare.

Tänker såhär: KS hamnar ofta högt på googles sökresultat så många som googlar på namnet kommer att hamna här där flertalet kommer att göra sig lustiga över de olyckliga formuleringarna "premium känsla" och att det är designplankning nummer 500 på DWs klockor. Designplankningar sågas ju alltid på KS (även om ursprungsklockan även den mäter ljumna reaktioner här) så det man har åstadkommit är att den högst rankade sökträffen, förutom sin egna facebooksida, inte har så mycket positivt att säga om dom.

Lite synd.. stora frågan är vad man skall göra nu, köra hela vägen och lägga upp en inte över huvudtaget objektiv recension och hoppas på att den inte blir sågad och kan fungera som bra marknadsföring ändå, eller bara låta detta vara och hoppas att det inte blir fler negativa kommentarer i denna tråd (ganska städat än så länge) och låter den sjunka undan?

För övrigt kul med UF-företag, lycka till till din bror! (eller kanske "bror"?)

12. fplteknikern

fplteknikern Bonde

Detta var ju ett rätt halvhjärtat försök till en "recension"...?:banghead::banghead:

13. Nexus

Nexus Präst

14. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Något obegripligt inlägg och något säger mig att Revèy Reloxo inte kommer rosas eller hitta sin kundgrupp på detta forum...

Cryssarn gillar detta.
  15. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Fattar inget

16. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Och nu är vi första träff förutom bolagets egna när man googlar Revèy Reloxo.

17. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
  18. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund

Och googlar man utan accenten hittar man inget som ens nästan är relaterat.

19. tedlapidus

tedlapidus Bonde

Från:
    stockholm
  20. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    :dead: alltså.....har man sett att det finns en del som bär DW och bestämmer sig för att köra på samma koncept? och här trodde jag att jag var lat :bag:

21. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Kul med UF! Mitt UF sålde tröjor, vi krökade upp hela vinsten. Det var tider det.

Hubbatix och eriksson850 gillar detta.
  22. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Antar att de gick på spåret "låta tråden dö innan någon postar bilder"

uf är ju till för att lära sig och i detta fallet var denna reklam nog väldigt kontraproduktiv. Även proffs som barnevik kan ha fel "så länge de stavar volvo rätt osv."

Mårtenssons ur Brookfield