• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reverso, kräkande barn och snabba reflexer...

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Puh! Ibland ska man ha tur...

I dag satt jag med min tvåårige son i knät. Sonen hade tillbringat natten med hög feber och var allmänt risig. Sonen satt och halvsov och jag satt och tittade på Reverson på min arm och konstaterade som så ofta den senaste veckan att det nog är den vackraste klocka jag någonsin burit. Så, helt plötsligt, utan förvarning kommer världens kaskadspya flygande från min sons mun rakt mot min nyinköpta Reverso! Panik. Jag lovar, jag var snabbare än Karate Kid när jag ryckte till med handen så att klockan gled in under skortärmen precis när laddningen landade. Kallsvettig slet jag av mig skjortan och kunde till min stora glädje konstatera att klockan var torr. Skjortan hade tagit smällen.

Jag kan bara instämma i det som någon klok person på detta forum skrev för ett tag sedan att en klockas största fiende är inte vatten utan barn...

/Henrik

PS. Sonen är OK om någon nu undrar :)

DSC_0662_zpshcm7y7kb.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Vilken tur att spyan inte träffade målet! Har själv vart med om tillfällen där man tycks notera och röra sig snabbare än ljusets hastighet, grym "feelgood"känsla när man undanröjt hotet :D
 

Chattras

Cartier
Det där har man fått lära sig den hårda vägen. Min sons rekord är att lyckas kräkas ner 4:a par Crockett & Jones och en Zegna kavaj på en laddning. När han väl somnade hade man ett gäng timmars skovård framför sig och kavajen gick inte att rädda.

Men i slutändan är väl huvudsaken att dom blir friska :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Nato och spy är ingen hit det heller.
Bättre med gummi eller länk.. varmt vatten och tvål åter som nytt
Länk ogillas kraftfullt, sedan blir det inte bättre när det fastnar potatisbitar mellan länkarna. Gummi spricker och torkar när man spritar det. Nä det får bli NATO, som vanligt.
 

meo_swe

Audemars
Det där med att vara snabbare än ljuset har jag gjort ett par gånger. De senaste två gångerna har det slutat med att jag antingen petat mig i ögat (hårt) eller slagit i kulpåsen med en bok (ännu hårdare)....
 
  • Like
Reactions: J&B

OBRKV

Cartier
Läskigt!!

Känner en kille som tar hand om sina kids med en Daytona 6263 med röd Daytona-text (Big red?). Aldrig fattat hur han vågar!
 
Topp