• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reverso

Scipio

Patek
2-Faktor

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Klart Reverso ska ha en egen tråd precis som Datejust, Submariner och alla andra modelltrådar! Här är mitt exemplar: Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin 1931 Edition Spéciale Rouge, en av ca 450 ex tillverkade.

Reverso är i mina ögon perfekt till kostym och kavaj samtidigt som modellen ger en skön kontrast mot T-shirt och jeans.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Det finns några fler färgglada Reversos. Bland annat London edition som är limiterad till 28 ex där alla var slutsålda innan de ens nådde butiken. Medan det går att hitta röda oanvända på C24 för +100k (en beg gick på Phillips för 100k år 2015) ligger det en grön för +900k på samma hemsida... Det släpptes en gul för thailändska marknaden i år som tydligen ska vara väldigt limiterad.
Den där är helt otrolig. Vad är det för mått på den? Vill helst ha en med stavindex och i ganska liten storlek.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den där är helt otrolig. Vad är det för mått på den? Vill helst ha en med stavindex och i ganska liten storlek.

Tack!

Vill du ha en ganska liten storlek är det inte denna du söker. Du söker efter Classique alternativt Grande Taille. Min är lång och smal! Jag valde den för att jag tycker att storleken funkar till T-shirt och jeans samtidigt som den är grym till kostym. Till T-shirt och jeans blev Classique för liten på mig.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Tack!

Vill du ha en ganska liten storlek är det inte denna du söker. Du söker efter Classique alternativt Grande Taille. Min är lång och smal! Jag valde den för att jag tycker att storleken funkar till T-shirt och jeans samtidigt som den är grym till kostym. Till T-shirt och jeans blev Classique för liten på mig.
Jag vill ju ha en långsmal men runt 38-42 mm hög. Finns det?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Magiska klockor ni har. Gillar de med struktur på tavlan, men skulle samtidigt vilja ha en ganska liten Reverso. Classic verkar ha slät tavla? Vilket är den minsta Reverson med lite struktur på tavlan?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Det ser inte ut att ha sålts många reversos på detta forum? Verkar som att när man väl köpt sin så är det en keeper, hittar ni era på chrono24 ?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det ser inte ut att ha sålts många reversos på detta forum? Verkar som att när man väl köpt sin så är det en keeper, hittar ni era på chrono24 ?

Köpt två via forumet och sålt en via detsamma.
Jag gissar att kostymur (väl man landat i att man uppskattar dessa) inte säljs i samma utsträckning eftersom de ofta är relativt klassiska och tidlösa. Suget efter en uppdaterad modell när de väl finns blir inte lika överhängande som med ett sportur.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpt två via forumet och sålt en via detsamma.
Jag gissar att kostymur (väl man landat i att man uppskattar dessa) inte säljs i samma utsträckning eftersom de ofta är relativt klassiska och tidlösa. Suget efter en uppdaterad modell när de väl finns blir inte lika överhängande som med ett sportur.
Sant det du säger. Grymma exemplar du har :)
Köpte min på Krons! Haft den i nio månader så det är väl en keeper för mig ;)

image.jpeg
Härlig klocka!.. antar att en röd tavla på reverso är lite som att sporta gul tavla på Breitling ;) ?
 
Topp