Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Revue Thommen

Diskussion i 'Diskussion' startad av magnus-göteborg, 8 september 2014.

1. magnus-göteborg
    Trådstartare

magnus-göteborg Torpare

Hej jag har en Revue Thommen, Revu Sport 50 s med följande verk nu undrar jag om någon vet något om detta urverk är det Revue Thommens eget eller?
    Swiss Automatic, Revue Thommen caliber GT 55, Power reserve of 42 hours.

mvh
    Magnus

Bifogade filer:

• 50s.jpg
      50s.jpg
      Filstorlek:
      10,4 KB
      Visningar:
      150
    • 50s.2.jpg
      50s.2.jpg
      Filstorlek:
      142,8 KB
      Visningar:
      130
  2. China

China Guest

Icaras, magnus-göteborg och eriksson850 gillar detta.
  3. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    China har koll.

Har även läst att de har historiskt använts sig av både ETA och Lemania-verk.

4. magnus-göteborg
    Trådstartare

magnus-göteborg Torpare

Tack för svaret det är om jag förstod dig rätt ett eget verk som de har, vet du om det är ett bra verk eller tillhör det de mindre lyckade?

mvh
    Magnus-Göteborg

5. China

China Guest

Om man skall betrakta urverken som inhouse kan det nog råda en del delade meningar om, men Revue Thommen och MSR har till viss del en gemensam historik. Jag kan väl tycka att caliber GT 55 (MSR T43) inte känns som någon höjdare i prisklassen. Jag vet inte om man kan säga att urverket är "dåligt" men ganska omodernt och har en udda arkitektur. Tycker man om klockan så köp, sedan kan det diskuteras hur prisvärda klockorna är, det handlar väl mest om vad man har fastnat för.

6. magnus-göteborg
    Trådstartare

magnus-göteborg Torpare

Ok tack för svaret, det underlättar när det gäller hur mycket jag vill lägga på service och hur ofta.

Med vänlig hälsning,
    Magnus-Göteborg

Mårtenssons ur Brookfield