Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rhone Klocka Vintage?

Diskussion i 'Vintage' startad av VicMonLee, 26 juli 2016.

1. VicMonLee
    Trådstartare

VicMonLee Torpare

Hej mina vänner,
    När min Gamelmorfarfars bästa vän flyttade tillbaka till England så lämnade han efter sig lite bråte, mitt i allt låg en sådan här Rhone Klocka,
    Skulle kunna vara ett damur? Men jag har aldrig hört något om märket förut.
    Någon som vet något om klockan?
    mvh
    Victor

Bifogade filer:

2. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Ser rätt trevlig ut! Vad är det för mått utan krona? Foto på baksidan?

3. Macklin

Macklin Stadsbo

Hittade lite sidor som anger att Rone Watch Co var beläget i Bole i kantonen Neuchatel. De hade även varumärkena Ronet och Ronette. Varunamnet var även registrerat i Storbritannien, möjligtvis av importören. Av sökträffarna att döma så var Storbritannien troligtvis huvudmarknad för tillverkaren. Om den förre ägaren nu flyttade tillbaka till England så stämmer ju det med den bilden.

Om reklamtexten stämmer och företaget var 40 år 1957 så borde grundandet ha skett redan 1917.

Tysk forumpost om märket med en hel del info och en intressant 40-talsklocka med plastboett! :wideyed:
    https://uhrforum.de/alt-doch-novum-rone-sportsmans-t197817

http://www.mikrolisk.de/show.php?si...rchWhere=all&searchMode=part&id=5#sucheMarker

Rozzy och eriksson850 gillar detta.
  4. Jax

Jax Stadsbo

Från:
    Gurksta'n
    Kan bidra med ett foto av min Rone kronograf. Troligtvis tillverkad någon gång under 50-talet. image.jpeg

aptorsken gillar detta.