• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rhyno Outfit-Rubicon serie

Marikong

Cartier
2-Faktor
Tänkte höra med er som har kunskapen om klockor.

Har fastnat för en klocka från Rhyno Outfit, den 15 mars släpper han en ny serie som liknar den i länken, pris förmodligen runt 1200 dollar. Denna modell ska vara högpolerad, säljs i 300 ex.
Hur är urverket i denna-Swiss Sellita automatic movement 28,800 beats per hour,
Hur mycket tull kostnader bör det bli då den skickas från USA, baserat på 1200 dollar.
Hur ser ni på denna modellen, min första "riktiga klocka"

http://www.rhynooutfit.com/new-products/copy-of-rubicon-ai-blueblack
 
Tänkte höra med er som har kunskapen om klockor.

Har fastnat för en klocka från Rhyno Outfit, den 15 mars släpper han en ny serie som liknar den i länken, pris förmodligen runt 1200 dollar. Denna modell ska vara högpolerad, säljs i 300 ex.
Hur är urverket i denna-Swiss Sellita automatic movement 28,800 beats per hour,
Hur mycket tull kostnader bör det bli då den skickas från USA, baserat på 1200 dollar.
Hur ser ni på denna modellen, min första "riktiga klocka"

http://www.rhynooutfit.com/new-products/copy-of-rubicon-ai-blueblack
Liknar Bell & Ross i designen. Bärs förmodligen stort på armen.
Urverket är en klon på ETA 2824 och används av en hel drös tillverkare, bl a. Oris.
Tullkostnader har jag inte någon koll på, men momsen är väl 25% här hemma.
 

Cryssarn

Rolex
Tänkte höra med er som har kunskapen om klockor.

Har fastnat för en klocka från Rhyno Outfit, den 15 mars släpper han en ny serie som liknar den i länken, pris förmodligen runt 1200 dollar. Denna modell ska vara högpolerad, säljs i 300 ex.
Hur är urverket i denna-Swiss Sellita automatic movement 28,800 beats per hour,
Hur mycket tull kostnader bör det bli då den skickas från USA, baserat på 1200 dollar.
Hur ser ni på denna modellen, min första "riktiga klocka"

http://www.rhynooutfit.com/new-products/copy-of-rubicon-ai-blueblack
på Tullverkets hemsida så går det att följa en guide där man får ett hum om vad det kan komma att kosta. Ska gå att lägga till momsen där också.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Mer eller mindre en klon av Bell & Ross...du kanske skall kolla på en Bell & Ross också innan du bestämmer sig.
25% moms på summan som sagts innan, tullkostnaden är försumbar.
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Haha jag håller inte på att göra nån reklam, har följt han på instagram bra länge och tycker att det är sjyssta klockor. Men efter att ha klockat runt här hela kvällen, har jag förstått att det förmodligen är en för stor klocka för min handled.
Aldrig sett detta forum tidigare, otroligt mycket kunskap här, och jag drar igenom så mycket trådar jag kan och lär mig hela tiden.
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Nu vart det ännu svårare, hade bestämt mig för att inte köpa klockan, men nu släpper han den jag vill ha för 1000$ om man slår till inom 24h.
image.png
Men vad tycker ni? För stor?
Lug to lug-54 mm
Case to crown 45 mm
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det är en stor klocka. ~10 kakor är rätt mycket pengar, går att handla mycket kul för den summan. Vad har du för krav/tankar för framtida köp?
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Blir ju min första klocka, men annars skulle jag vilja ha en ny 114060, som jag förmodligen köper på någon lämplig resa. Alt en beg Hulk med god historik.

Har väntat på hans klockor, avstått köp för att sedan ångra mig att jag inte slog till haha
 
Topp