• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille

Oniel

Panerai
Häftigt med ett nytt märke som är så innovativt. Är alltid kul att se nytänk med design och val ov material. Dock så är detta inget för mig då jag tycker dem är ganska fula och blir helt enkelt för mycket.
 

Sjobedan

Rolex
Häftigt med ett nytt märke som är så innovativt. Är alltid kul att se nytänk med design och val ov material. Dock så är detta inget för mig då jag tycker dem är ganska fula och blir helt enkelt för mycket.

Nytt och nytt. De grundades 1999. Första släppet kom 2001.
Fantastiska klockor, hade verkligen inte tackat nej till en RM på handleden. Hellre en RM än Rolex faktiskt.
 

davvaer

Omega
bumpar upp denna tråden då jag en längre tid fått en hangup på baby nadal dvs. RM 35-01.
någon som vet om det finns det någon som har denna hemma? eller iaf. inom europa?
 
RM10an på kaplans kommer alltid att spöka. Ångrar att jag inte köpte den. Gaaaaah

Testade två på Kaplans förut och dom var inte så stora, riktigt bra storlek faktiskt....



http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2173/vara/648835
0




och...

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2173/vara/738426


0
 

JohnDoe

Rolex
image.png
Någon som vill räkna ut servicekostnad per dag? Notera att det är skillnad på caseservice och movementservice. Antar att lite caseservice är som täthetsservice plus polering.
Edit: missade det finstilta, priserna är exkl lokal moms
 

JohnDoe

Rolex
Så "billigaste" servicen om du lämnar in på Nymans är 3000x8,90x1,25=33375, vilket blir drygt 30kr/dag i servicekostnad med rekommenderat intervall på 3 år. Rolex känns superbilligt att serva.
 

lofgreno

Audemars
Kör inte Dan Bilzerian en RM? :)
Näe, inget för mig. (Även om jag mot all vettig förmodan nånsin skulle ha råd...).
 

Oniel

Panerai
Om man har råd att köpa klocka för en miljon och uppåt så tror jag 30 K är en strunt summa ;)

Kostar inte äldre pp och ap en mindre förmögenhet också?
 
Topp