• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 18/12 "Granen står så grön å grann"...

Rivalen

Rolex
Mitt lilla ihopaplock. Köpt case, verk (Valjoux 7750), visare och rem separat på Ebay. Hittade ingen snygg tavla så jag lät Urmakarn sätta ihop det jag hade. Jag trivs utmärkt med den och bär den regelbundet. Visst är det ett rått verk, men jag gillar tanken med Valjoux 7750 som råstark arbetshäst och har inget behov av att det är snyggpolerat. Tar regelbundet fram förstoringsglaset och tittar in bland skruvarnas, kugghjulens och fjädrarnas underbara mysterium.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mitt lilla ihopaplock. Köpt, case, verk (Valjoux 7750), visare och rem separat på Ebay. Hittade ingen snygg tavla så jag lät Urmakarn sätta ihop det jag hade. Jag trivs utmärkt med den och bär den regelbundet. Visst är det ett rått verk, men jag gillar tanken med Valjoux 7750 som råstark arbetshäst och har inget behov av att det är snyggpolerat. Tar regelbundet fram förstoringsglaset och tittar i bland skruvarnas och fjädrarnas underbara mysterium.
Topless! Vulgär! ;) Jag gillar den, riktigt cool.
 

Fredig

Cartier
Kan verkligen inte hålla mig från att posta bilderna jag tar på nya klockan. Känns som jag postat i varenda tråd nu. Lite mer julig bild den här gången!
image.jpeg
Ser bra ut! Mer Tudor till folket!
 
Topp