• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 21/10 "Ställ in helgen!! Inget rairaj!..:-("

orlin

Cartier
Pam111
Trevlig helg på er alla!

IMG_0846.JPG
Attans fin bild. En av de bästa klockbilder jag sett
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Börjar dagen med en Seamaster 321 CK2907 men plockar hoppeligen upp en ovanlig Speedmaster under dagen!
IMG_4577.JPG
well, här är den...
IMG_4581.JPG


lite fler bilder
https://klocksnack.se/threads/Ω-speedmaster-tråden.45409/page-180#post-1601276

Jag trodde jag hade ägt min sista kvartsklocka, och definitivt min sista LCD-klocka... Jag har provat mig igenom i praktiken hela Omegas Speedmasterlinje, iallafall den i rakt nedstigande manuella kungaföljlden 321-861.
Jag har aldrig haft någon respekt för andra Omega med ”Speedmaster” på tavlan, modulverk eller 7750, imho varumärkeskannibalism, tråkiga klockor och ointressant urvattning av DNA...

Då har jag större respekt för de här LCD-varianterna. Här försöker Omega åtminstone att vara bäst på nånting, även om det idag inte är mekanisk vintage med historia. Och jag kan absolut se värdet av en superexakt kronograf med hundradelsmätning och fiffiga mellantidsfunktioner 1977, i depån på Monza.

Denna dök upp idag. Ger ett överraskande högkvalitativt intryck (även om länken är skönt 60-talssladdrig och tunn...). Bra skick med skarpa hörn!
 
Senast ändrad:

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Japp, då var arbetsveckan över. Äntligen helg! Fram med ölen...
1champ.gif

"Just what is it that you want to do? We wanna be free, we wanna be free to do what we wanna do. And we wanna get loaded and we wanna have a good time.
That's what we're gonna do, no way, baby, let's go. We're gonna have a good time, we're gonna have a party!"
1021.jpg
 
Topp