• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rik som ett troll på "skräp"...

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det sorgligaste är att DW inte lyckades lansera en mer intressant/bättre produkt än denna idag:

soir-n-79-mesh.png

https://www.nicolevienna.com/se/watches
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Synfel har jag absolut, och mina brillor har tyvärr pajat.. Klart dom är olika men de hamnar stilmässigt för mig i samma fack. Totalt ointressant design.
Samma fack, definitivt. Bara det att Gadd är på nivån över med egen boett och klart mer på kostad konstruktion.
 

Jonaz

Rolex
Kul för DW!
Undrar hur många DW-hatande Rolexägare på forumet som bär Tiger/G-star/Armani-jeans. För folk utanför jeansträsket är det ingen big deal, men för min del skulle jag aldrig äga ett par sådana. Ser ni kopplingen?

Jag då som hittills inte grävt ner mig i jeansnördandet tar tacksamt emot en snabb grundkurs eller webblänk. Bär ju bara jeans i princip, det kan ju lika gärna vara "patek-jeans" ;)
 

Rivalen

Rolex
Jag börjar bli orolig. Dottern valde ett par Tigerjeans till mig - förstod jag senare. Är det nåt fel på Tigerjeans - iofs har det gått hål på dem för jag har för mkt grejer i fickorna. Trivs förbaskat bra med dem. Svägerskan köpte en modern Peugeot. Jag har en gammal Rolex (1940) som inte riktigt räknas för tavlan är en renoverad och jag hatar inte DW över huvud taget. Och den som ogillar DW kan vara en Ok människa ändå,kanske? Är det kört för mig? I vilket fack hör jag hemma?
 

Andy McB

Rolex
Jag börjar bli orolig. Dottern valde ett par Tigerjeans till mig - förstod jag senare. Är det nåt fel på Tigerjeans - iofs har det gått hål på dem för jag har för mkt grejer i fickorna. Trivs förbaskat bra med dem. Svägerskan köpte en modern Peugeot. Jag har en gammal Rolex (1940) som inte riktigt räknas för tavlan är en renoverad och jag hatar inte DW över huvud taget. Och den som ogillar DW kan vara en Ok människa ändå,kanske? Är det kört för mig? I vilket fack hör jag hemma?
Ja det är nog kört för din del.
Ta ditt pick och pack och flytta till Maldiverna eller nån annan trevlig ögrupp.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Imponerande att så många går i gång och hatar DW. Visst kanske inte en klocka ni skulle köpa men vem bryr sig. Skaparen hade en fantastisk idé och ett entrepenörskap utöver det vanliga.


Riktigt grym prestation anser jag.
Det var varken produkten eller idéen som var så fantastisk, det är hur han lyckades sälja in den. Titta bara på deras nya satsning ovan, inget inspirerande där inte. Gjorde helt rätt på sociala medier.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag börjar bli orolig. Dottern valde ett par Tigerjeans till mig - förstod jag senare. Är det nåt fel på Tigerjeans - iofs har det gått hål på dem för jag har för mkt grejer i fickorna. Trivs förbaskat bra med dem. Svägerskan köpte en modern Peugeot. Jag har en gammal Rolex (1940) som inte riktigt räknas för tavlan är en renoverad och jag hatar inte DW över huvud taget. Och den som ogillar DW kan vara en Ok människa ändå,kanske? Är det kört för mig? I vilket fack hör jag hemma?
Det är OK att köpa en moder Peugeot, det signalerar bara att du är ointresserad av bilar/bilkörning ;)
 

Andy McB

Rolex
Imponerande att så många går i gång och hatar DW. Visst kanske inte en klocka ni skulle köpa men vem bryr sig. Skaparen hade en fantastisk idé och ett entrepenörskap utöver det vanliga.


Riktigt grym prestation anser jag.
Jag är nog varken på eller av. Förutom att jag tycker att de är skitfula har jag inte så mycket annat att komma med. Tycker man annorlunda och diggar dom så är det helt okej. Jag hatar smörgåstårta som resten av släkten älskar.. Inte går vi och är sura på varandra för det.
 
Imponerande resultat. Undrar vad nästa Jens of Sweden, Daniel Wellington osv blir. Skräp som paketeras om och säljs med god marginal här dvs.
 

Hugii

Audemars
Jag är mer förvånad att dw har så liten marginal.... den kostar över 1000kr och massproduceras på löpandeband...på 3 skift i kina :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag är mer förvånad att dw har så liten marginal.... den kostar över 1000kr och massproduceras på löpandeband...på 3 skift i kina :)
Stor del av de där 1000 kr går nog inte till DW utan till distribution, lagerhållning, marknadsföring samt att butiken som säljer klockan också skall ha sin del av kakan.
 

Psykel

Patek
Jag börjar bli orolig. Dottern valde ett par Tigerjeans till mig - förstod jag senare. Är det nåt fel på Tigerjeans - iofs har det gått hål på dem för jag har för mkt grejer i fickorna. Trivs förbaskat bra med dem. Svägerskan köpte en modern Peugeot. Jag har en gammal Rolex (1940) som inte riktigt räknas för tavlan är en renoverad och jag hatar inte DW över huvud taget. Och den som ogillar DW kan vara en Ok människa ändå,kanske? Är det kört för mig? I vilket fack hör jag hemma?
Det är ju det jag menar. För dig som inte är förlorad i jeansträsket är Tiger ett par helt förträffliga jeans, precis som DW är en helt förträfflig klocka för någon som inte är förlorad i klockträsket. Självklart är det inget fel om folk väljer att bära Tigerjeans och DW, men att se ner på folk som väljer att bära dom bara för att det inte är "riktiga" jeans/klockor känns bara omoget.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
DW går ju inte jämföra med det vi på KS sysslar med. Men stora hatten av för grundaren som var på rätt plats, vid rätt tid med rätt produkt och har lyckats sälja så otroligt mycket produkter. Bra jävla omsättning och vinstmarginal..
 
Topp