• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Riktat till Mr Spencer eller den som är kunnig i ämnet.

Joachim

Omega
Behöver ditt expertråd:)
Tror du att din kompis "tysken" på Rob E kan fixa upp denna länk?
Skulle behöva flytta en länkbit till andra sidan spännet och kanske bara byta pins.
Fixar han sånt? Ska upp till Sthlm på jul så möjlighet finns att lämna in den.
Ha det

Tips i övrigt i hur man kan fräscha upp den tages emot tacksamt.



Sent from my iPad using Tapatalk HD


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk HD1355657717.909773.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1355657717.909773.jpg
    834.2 KB · Visningar: 593
  • ImageUploadedByTapatalk HD1355657740.671660.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1355657740.671660.jpg
    759.4 KB · Visningar: 592

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De grejar att flytta länken utan problem. Överlag så ska man helst inte öpnna dessa länkar då det är svårt att få ihop länken lika snyggt igen. I detta fall verkar det vara tvunget så se till att låta en duktig urmakare göra det för bästa möjliga resultat. Kan inte tänka mig någon bättre än Rob E här i Stockholm.

Edit: Vid närmare koll så verkar du inte ha någon rak länkbit. Tipset är att skaffa en bit till på korta sidan så att det blir snyggt iställt. Korta sen länken via justeringen i spännet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Joachim skrev:
Tack Per, var tror du jag hittar en sådan länkbit lättast?
Ska bege mig till rob på mellandagarna.
Taskig timing då jag just gett bort en. :(

Jag tror inte det är omöjligt att Rob kan ha. Slå en pling i veckan och kolla. I värsta fall får du tigga en här eller på VRF. Det ser väl ut som fjärde länkbiten från vänster saknas? Bäst vore givetvis att hitta en sån snarare än en rak. Lycka till! :)
 

Joachim

Omega
Ringer Rob i veckan, får hålla tummarna.
Funderar på att skicka den till Hongkong killen som rekommenderades, men väntan är ju så jäkla seg!
Tack för hjälpen:)!
 
Topp