• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Riktigt fet komplikation

David74

Omega
Hur vanligt är det egentligen med stjärnteckendas?

Här i alla fall en riktigt stor från torget i Prag

48e734ca619bbae6c3da3ab89840ebc1.jpg
 

M.U

Rolex
Snälla rätta mig om jag har fel, är på jobbet och hinner inte leta fakta ;) men har inte patek en klocka med det? Men håller med, riktigt fränt!
 

Nicklas H

Cartier
Hur vanligt är det egentligen med stjärnteckendas?

Här i alla fall en riktigt stor från torget i Prag

48e734ca619bbae6c3da3ab89840ebc1.jpg
Rätt cool den där. Såg den gör ett par år sedan när jag var där. Historien säger att beställaren (typ borgmästaren) av klockan såg till att urmakaren fick ögonen utpetade för att han inte skulle kunna göra en likadan/bättre klocka till någon annan stad.
 

saferide

Omega
Ah, där är den... Tjusigt värre! Precis där förstörde jag en rulle film till kameran på tågluffen när den strulade och jag hade en dålig dag!! :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nyfiken på amplituden och tätheten, sitta på ett sådant utsatt ställe kan ju ite vara helt bra kan jag känna..
 

Bassman

Friends of KS
Finfin.
Jag har i alla fall dragit upp en kyrkklocka, inte i Prag, men på Söder i Stockholm.
Nu snackar vi 60-tal, och jag pryade i en uraffär där, och de hade även ett uppdrag att sköta några kyrkklockor, dvs för det mesta kolla att de gick rätt och dra upp verken.
Jag fick den stora äran att dra upp i en av kyrkorna, tvåhandsgrepp på veven, inga små fjädrar där, det var bara det att jag tappade greppet på veven och den flög upp i hakan på mig. Gjorde ont, men tänderna klarade sig i alla fall :)
 

Sword

Breitling
Hade ju blivit ett kul brev till försäkringsbolaget om du skadade dig... "Knäckte käkbenet i samband med att jag slant då jag drog upp klockan...." ;-)
 

Sgt Hal

Omega
Finns en liknande dinka i domkyrkan i Lund, med gubbar som vandrar runt och grejer. Klart opraktiskt med så stor pjäs att man måste bygga speciellt hus att ha den i. Nån sa att det egentligen bara är ett fulmodd men jag tycker nog den ser autentisk ut, jag.
 
Topp