Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Riktigt fet komplikation

Diskussion i 'Diskussion' startad av David74, 10 december 2014.

1. David74
    Trådstartare

David74 Bonde

Från:
    stockholm
    Hur vanligt är det egentligen med stjärnteckendas?

Här i alla fall en riktigt stor från torget i Prag

Jakobb, Bojke, daviden och 11 andra gillar detta.
  2. M.U

M.U Biskop

Snälla rätta mig om jag har fel, är på jobbet och hinner inte leta fakta ;) men har inte patek en klocka med det? Men håller med, riktigt fränt!

3. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Års/evighetskalender, Stjärnteckenindikator, 24h visning?

4. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Häftigt! Tycket dock att lumen ser lite klen ut ;)

5. Nicklas H

Nicklas H Friends of KS

Från:
    Vallentuna
    Rätt cool den där. Såg den gör ett par år sedan när jag var där. Historien säger att beställaren (typ borgmästaren) av klockan såg till att urmakaren fick ögonen utpetade för att han inte skulle kunna göra en likadan/bättre klocka till någon annan stad.

Bojke, Aquaracer2 och meo_swe gillar detta.
  6. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Är den opolerad och med alla papper? ;)

Icaras gillar detta.
  7. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Den kan nästan inte vara vackrare.........:)

8. saferide

saferide Bonde

Ah, där är den... Tjusigt värre! Precis där förstörde jag en rulle film till kameran på tågluffen när den strulade och jag hade en dålig dag!! :)

Icaras gillar detta.
  9. David74
    Trådstartare

David74 Bonde

Från:
    stockholm
    Avstod från köp då jag har lite för smala handleder. Tror den skulle göra sig på ett Nato

10. M021

M021 Friends of KS

Nyfiken på amplituden och tätheten, sitta på ett sådant utsatt ställe kan ju ite vara helt bra kan jag känna..

11. Bassman

Bassman Friends of KS

Finfin.
    Jag har i alla fall dragit upp en kyrkklocka, inte i Prag, men på Söder i Stockholm.
    Nu snackar vi 60-tal, och jag pryade i en uraffär där, och de hade även ett uppdrag att sköta några kyrkklockor, dvs för det mesta kolla att de gick rätt och dra upp verken.
    Jag fick den stora äran att dra upp i en av kyrkorna, tvåhandsgrepp på veven, inga små fjädrar där, det var bara det att jag tappade greppet på veven och den flög upp i hakan på mig. Gjorde ont, men tänderna klarade sig i alla fall :)

12. Sword

Sword Torpare

Hade ju blivit ett kul brev till försäkringsbolaget om du skadade dig... "Knäckte käkbenet i samband med att jag slant då jag drog upp klockan...." ;-)

Bassman gillar detta.
  13. Bassman

Bassman Friends of KS

14. Sgt Hal

Sgt Hal Bonde

Från:
    Skåne
    Finns en liknande dinka i domkyrkan i Lund, med gubbar som vandrar runt och grejer. Klart opraktiskt med så stor pjäs att man måste bygga speciellt hus att ha den i. Nån sa att det egentligen bara är ett fulmodd men jag tycker nog den ser autentisk ut, jag.

Mårtenssons ur Brookfield