• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Riktigt OT men ack så sant.

F-L-P

Panerai
Rätt larvig krönika, tycker jag. Lite väl grova generaliseringar. Och jag håller faktiskt inte med. Men så är jag ju bara 27.

Appropå sommarpratarna har jag inte hört så många, men Edda Magnasson och Fredrik Wikingsson var spännande att lyssna på och de är ju hyfsat unga...


Fredrik är ju 40+ iaf..
 
Hoppas jag slipper betala pensionen för alla gamla människor då eftersom de är så "kloka" så bör de redan ha fixat de för sig och jag kan sätta in mer pengar på mitt eget sparkonto istället ;)

Jag är ju fortfarande ung och dum med mina 32 år i livet ;)

Då är det ju himla tur att de VALDE att betala skatt under sitt arbetsliv så du kunde gå i skola osv. bevisligen ligger det lite sanning bakom det för annars skulle ju inte en 32-åring resonera som dig. Är ju precis den egoismen och själviskheten man numera förknippar med yngre generationen så fint att vi får ett bevis på att det faktiskt stämmer.
 

egbert

Panerai
Håller med om att folk med längre livserfarenhet kan vara intressantare att lyssna på. Men Virtanen är en idiot ibland. "Athena Farrokhzad bland de bästa i år." Jag stod ut med hennes dravel i en halvtimme innan jag var tvungen att stänga av.
 

Dr Stein

Cartier
Tyckte iofs att Athena Farrokhzads sommarprat var ganska bra. Men vägrar tro att man inte skulle ha nåt intressant att berätta som ung. Säkert är det så att Virtanen inte var intressant som ung, men det betyder inte att andra inte kan vara det. Att vara så kategorisk tycker jag tyder på omogenhet... :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Då är det ju himla tur att de VALDE att betala skatt under sitt arbetsliv så du kunde gå i skola osv. bevisligen ligger det lite sanning bakom det för annars skulle ju inte en 32-åring resonera som dig. Är ju precis den egoismen och själviskheten man numera förknippar med yngre generationen så fint att vi får ett bevis på att det faktiskt stämmer.
Förlåt att jag glömde markera mitt inlägg som djupt ironiskt.

Men att gamlingar klagar på yngre är ganska gammalt och tröttsamt. Det är samma gamlingar som vägrar ändra sitt arbetssätt på arbetsplatser för att deras sätt är "som de alltid har gjort". Yngre människor saknar absolut den erfarenhet äldre har. Dock saknar de flesta äldre den kreativitet som yngre har och har en tendens att stagnera mentalt efter 35 års ålder (attans bara 3 år på mig )
 
Förlåt att jag glömde markera mitt inlägg som djupt ironiskt.

Men att gamlingar klagar på yngre är ganska gammalt och tröttsamt. Det är samma gamlingar som vägrar ändra sitt arbetssätt på arbetsplatser för att deras sätt är "som de alltid har gjort". Yngre människor saknar absolut den erfarenhet äldre har. Dock saknar de flesta äldre den kreativitet som yngre har och har en tendens att stagnera mentalt efter 35 års ålder (attans bara 3 år på mig )

JAg kunde dock säkert tolkat ironin om jag tagit mig en sekund att reflektera ;) tyvärr ser man inlägg likt dessa lite här och var då skrivna med allvarlig ton vilket gör mig lite ja trött kanske man kan säga. Jag själv är ju dessutom "bara" 30 så jag är ju en pojkspoling just tillhör denna grupp :D

Som sagt jag tycker det finns mycket korkat folk som är unga och många lika dumma som är gamla dock kan man väl konstatera att dagens unga (utifrån mig sett) är väldigt bekväma och i mångt och mycket bortskämda. Det är ju dock den något äldre generationen 60-70 tal som har gjort dem såna så lite svårt att klaga de är ju de som har uppfostrat dem!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
JAg kunde dock säkert tolkat ironin om jag tagit mig en sekund att reflektera ;) tyvärr ser man inlägg likt dessa lite här och var då skrivna med allvarlig ton vilket gör mig lite ja trött kanske man kan säga. Jag själv är ju dessutom "bara" 30 så jag är ju en pojkspoling just tillhör denna grupp :D

Som sagt jag tycker det finns mycket korkat folk som är unga och många lika dumma som är gamla dock kan man väl konstatera att dagens unga (utifrån mig sett) är väldigt bekväma och i mångt och mycket bortskämda. Det är ju dock den något äldre generationen 60-70 tal som har gjort dem såna så lite svårt att klaga de är ju de som har uppfostrat dem!


60-70 talisterna var precis lika lost när de var unga. Att vara ung innebär starka känslor, naivitet, känslan av att vara unik, avsaknad av konsekvensanalys och att man vet sanningen. Detta är inget unikt så har vi alla varit och med åren åldras vi och mognar. Vi inser våra begränsningar, att vi inte är unika, konsekvensen av våra handlingar och att livet inte är vitt och svart utan en skala i grått.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
60-70 talisterna var precis lika lost när de var unga. Att vara ung innebär starka känslor, naivitet, känslan av att vara unik, avsaknad av konsekvensanalys och att man vet sanningen. Detta är inget unikt så har vi alla varit och med åren åldras vi och mognar. Vi inser våra begränsningar, att vi inte är unika, konsekvensen av våra handlingar och att livet inte är vitt och svart utan en skala i grått.

När skall du mogna?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ganska usel artikel, skriven av en usel skribent, i en usel tidning. Det är min högst personliga åsikt :)

Och "mognad" handlar inte om ålder, det handlar om erfarenheter och hur man använder det man blivit tilldelad under skallbenet :angel:
 
Topp