• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Riktigt Sliten Certina

getty

Breitling
Gammal trasig och sliten men det som förundrar mig är att namnet certina är skrivet med "skrivstil", har surfat runt men kan inte se det någon annan stans. Vet i stort inget om gamla klockor så därför söker jag info här. Svårt att ta bra bilder eftersom glaset är så slitet. På baksidan nummer 1994791. Gillar den feta stilen på siffrorna på urtavlan men annars har den inget egentligt värde för mig, misstänker att övrigt material är guldduoble. Är det något att spara, slänga eller sälja?
 

Bilagor

  • IMG_0396 - Kopia.JPG
    IMG_0396 - Kopia.JPG
    46.3 KB · Visningar: 106

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Klockor slänger man aldrig, spara eller ge bort den. Klockan har inget större värde om det inte är guld, kanske 20-50:- i nuvarande skick. Certina använde tidigare (40-50 tal) skrivstilslogotypen.
@Martin Lovasz kanske kan fylla på med lite mer info?
 

getty

Breitling
Tackar, gillar skarpt era snabba svar. Den egentliga anledning att jag vill veta är om jag skall lägga energi på den. Har andra intressen som väger tyngre men tackar återigen för era snabba svar. Thomas
 
Topp