Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Riktigt Sliten Certina

Diskussion i 'Vintage' startad av getty, 4 maj 2016.

1. getty
    Trådstartare

getty Torpare

Gammal trasig och sliten men det som förundrar mig är att namnet certina är skrivet med "skrivstil", har surfat runt men kan inte se det någon annan stans. Vet i stort inget om gamla klockor så därför söker jag info här. Svårt att ta bra bilder eftersom glaset är så slitet. På baksidan nummer 1994791. Gillar den feta stilen på siffrorna på urtavlan men annars har den inget egentligt värde för mig, misstänker att övrigt material är guldduoble. Är det något att spara, slänga eller sälja?

Bifogade filer:

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Klockor slänger man aldrig, spara eller ge bort den. Klockan har inget större värde om det inte är guld, kanske 20-50:- i nuvarande skick. Certina använde tidigare (40-50 tal) skrivstilslogotypen.
    @Martin Lovasz kanske kan fylla på med lite mer info?

Martin Lovasz gillar detta.
  3. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Serienumret daterar den till ca 1951/52 men är mest som reservdelsklockan som den är värd något.

4. getty
    Trådstartare

getty Torpare

Tackar, gillar skarpt era snabba svar. Den egentliga anledning att jag vill veta är om jag skall lägga energi på den. Har andra intressen som väger tyngre men tackar återigen för era snabba svar. Thomas

5. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Om du har annat klockskrot så kan du lägga ut det på Tradera och få några tior och så kommer det till användning.

eriksson850 gillar detta.