• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rimlig gångavvikelse på en Rolex DJ från 1987

adress

Friends of KS
Har inte använd min DJ på drygt 6 veckor på grund av att jag velat hårdtesta min nya  Watch .
Den har snurrat på ett program i min Watcwinder under hela tiden. Ikväll tog jag ut den för att se hur stor tidsavvikelen var. Datumen var fel - eftersom månaden var kortare i juni. Klockan hade fortat sig 50 sek på över 6 veckor . Den var ett par månader innan inlämnad hos Bergström för hel service - och byte av vissa delar - kostnad < 8000kr. Nytt plexi och lätt polering också.
Hur kan den hålla tiden så exemplariskt ? Skicklig urmakare i kombination med lite tur kanske.
Någon som har en ide.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har inte använd min DJ på drygt 6 veckor på grund av att jag velat hårdtesta min nya  Watch .
Den har snurrat på ett program i min Watcwinder under hela tiden. Ikväll tog jag ut den för att se hur stor tidsavvikelen var. Datumen var fel - eftersom månaden var kortare i juni. Klockan hade fortat sig 50 sek på över 6 veckor . Den var ett par månader innan inlämnad hos Bergström för hel service - och byte av vissa delar - kostnad < 8000kr. Nytt plexi och lätt polering också.
Hur kan den hålla tiden så exemplariskt ? Skicklig urmakare i kombination med lite tur kanske.
Någon som har en ide.

De e Rolex bejbi! :rolex:
 
Topp