Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rimlig gångavvikelse på en Rolex DJ från 1987

Diskussion i 'Diskussion' startad av adress, 12 juli 2015.

1. adress
    Trådstartare

adress Friends of KS

Från:
    Segeltorp
    Har inte använd min DJ på drygt 6 veckor på grund av att jag velat hårdtesta min nya  Watch .
    Den har snurrat på ett program i min Watcwinder under hela tiden. Ikväll tog jag ut den för att se hur stor tidsavvikelen var. Datumen var fel - eftersom månaden var kortare i juni. Klockan hade fortat sig 50 sek på över 6 veckor . Den var ett par månader innan inlämnad hos Bergström för hel service - och byte av vissa delar - kostnad < 8000kr. Nytt plexi och lätt polering också.
    Hur kan den hålla tiden så exemplariskt ? Skicklig urmakare i kombination med lite tur kanske.
    Någon som har en ide.

2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    COSC: -4 +6.

50 sekunder på 6 veckor
    6 veckor = 42 dagar
    50 / 42 ~ 1,19s/dygn

Låter bra i min bok.

adress, Brutus, meo_swe och 1 annan gillar detta.
  3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

De e Rolex bejbi! :rolex:

adress gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield