• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rimligt nästa steg i "budgetsamling"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Först och främst, vilket underbart forum! Har lurat i kulisserna ett tag nu och lär mig massor varje dag tack vare all den kunskap som många medlemmar besitter.

Så till ämnet: Jag har relativt nyligen blivit smått besatt av klockor (skyller till viss del på er ;) ) och påbörjat en samling. Då jag är student är min budget i nuläget väldigt begränsad men har lyckats få ihop några vintage Seiko, både dykare och dressare, vintage citizen-klockor, vintage Vostok, lite parfymklockor (sånt jag haft sedan innan) och ett par homager. Ja, jag vet vad forumets generella åsikt är kring homager och förstår till stor del varför man kan ogilla dem. För mig handlar det dock om att få en uppfattning om hur en viss design passar mig i vardagen, för att kunna planera mitt första "riktiga" klockköp när examen är i hamn.
Det jag funderar på nu är vad siktet ska ställas in på härnäst. Vad finns det för klockor (budget) som anses vara klockor som man "måste" ha i sin samling? Ber om ursäkt om det redan finns en tråd som denna, är möjligt att det bara är jag som är oförmögen att söka ordentligt. Mvh
 
Ett steg in i prisklass 10-20k är väl rimligtvis en bra fortsättning? Du verkar ju gilla japaner så varför inte en begagnad Seiko mm300? Annars kanske valfri Oris, Longines eller Sinn?

Antingen det eller så kör du på någon dyrare direkt, men varför inte ta ett steg i taget? :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor