• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rimligt pris för en Rolex Sub Red 1680?

Lunkan

Cartier
Jag har börjat intressera mig lite för vintagesubarna som vissa av er så flitigt postar bilder på. Min fråga är hur mycket som är rimligt att betala för en Rolex Sub Red 1680 med box och papper?

Det ligger ute en sådan just nu på Dr Watch hemsida som han vill ha 100 tkr för, är det ett rimligt pris? Jag tycker att han generellt sett i övrigt har fullt rättvisa priser på sitt sortiment men känner att jag har alldeles för dålig koll på "red" modellerna.

Tacksam för expertishjälp :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Från 90 och upp för en full får du räkna med. 100 är normalt för en feet first som har punched papers och box.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Lunkan skrev:
Så summan av kardemumman är att den Rolexen är rätt prissatt? Om jag förstår dig rätt Spencer?

Givet att klockan är korrekt (fin tavla och visare och inte sönderpolerad boett) samt att cert är korrekt och punched samt rätt box så ja då är det korrekt. Posta gärna bilder så det lättare går att avgöra.
 

Pleximannen

Cartier
Spencer66 skrev:
Pleximannen skrev:
Kolla att certet är hålstämplat med serienumret. Det bör det vara för att försvara priset.


Precis det jag skrivit i mina inlägg.

Jo jag såg det. Jag skrev så mest för att Lunkan skrev "det låter som det du beskrev ovan" men höll inte riktigt med om att man kunde dra den slutsatsen och ville därför bara understryka vikten av att kolla hålslagningen :) Men visst, lite kaka på kaka blev det väl.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Pleximannen skrev:
Spencer66 skrev:
Pleximannen skrev:
Kolla att certet är hålstämplat med serienumret. Det bör det vara för att försvara priset.


Precis det jag skrivit i mina inlägg.

Jo jag såg det. Jag skrev så mest för att Lunkan skrev "det låter som det du beskrev ovan" men höll inte riktigt med om att man kunde dra den slutsatsen och ville därför bara understryka vikten av att kolla hålslagningen :) Men visst, lite kaka på kaka blev det väl.


Inte mening att låta sur :) och de måste vara hålslagna och korrekt hålslagna och inte skrivna.
 

paradis

Audemars
Jag har nu letat efter en röd 1680 ett tag.Vad jag tror så är meter först mycket dyrare ock mycket svårt att hitta.Har tittat också på Chrono 24 ,bara för att ha något att jämföra med.Priserna börjar vid 40.000 för skit klockor.Vid 60.000 börjar det likna något,ock vid 65-70.000,riktigt vackra ex.Problemet är nu,att klockan är i något annat land i Eu.Jag behöver inte heller Box/Papper,ock 100.000,med allt skulle JAG aldrig betala.Tror det är ändå lönt att ta en resa med Norwegian,som går till dom flesta huvud städer för 400-1200 T/R ock hämta hem klockan.Ska titta nu i veckan på en i Danmark,får se vad händer.....
 
Topp