• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rimligt pris för Omega 176.007.

Icaras

Rolex
Svårt att veta då de inte växer på träd, har sett en del exemplar gå för runt 15 kakor men de har varit i ganska bra skick. Nog inte sett någon i perfekt skick, men skulle gissa på mellan 12-20 beroende på skick/länk och servicehistorik :)

Edit: Läste på Watchuseek att det skulle vara 1170-länken med 653-ändlänkar.
 

fretig

Cartier
Svårt att veta då de inte växer på träd, har sett en del exemplar gå för runt 15 kakor men de har varit i ganska bra skick. Nog inte sett någon i perfekt skick, men skulle gissa på mellan 12-20 beroende på skick/länk och servicehistorik :)

Edit: Läste på Watchuseek att det skulle vara 1170-länken med 653-ändlänkar.

Precis, gjorde en tråd på KS igår för att sondera tillgänglighet. No luck yet. Verkar vara en ovanlig klocka.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Som rubriken säger undrar jag vad ett rimligt pris för en sådan modell ligger på. Det är versionen med svart subsekund. Skicket är ok men okänd servicehistorik, ej originallänk. På Chrono24 hittar jag bara denna http://www.chrono24.se/omega/seamaster-ref176007--id2738874.htm.

Uppskattar all hjälp.

Jag får nog hem min 176.007 nästa vecka från total service. Den har dock inte just den urtavlan som du nämnde i texten. Men det är en helt original 176.007. Har funderingar på att sälja den. Kanske det kan vara intressant


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag hade guld varianten av denna och den såldes för 10k utan länk. Dock var den polerad osv.
Men kring 15k lär du hitta ett hyggligt exemplar.
 

fretig

Cartier
Jag får nog hem min 176.007 nästa vecka från total service. Den har dock inte just den urtavlan som du nämnde i texten. Men det är en helt original 176.007. Har funderingar på att sälja den. Kanske det kan vara intressant


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Intressant! Får man fråga vart service gjordes och vad den gick på?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min egna urmakare , den är inte ihop skruvad än så jag vet inte vad notan blir. Har inte heller bestämt mig om jag ska ha kvitto eller ej ;)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 
Topp