• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ringar utanför vigsel?

Thursday

Omega
2-Faktor
Hittade ingen tråd om detta så skapar en ny i hopp om diskussion.

Vad tycker ni om ringar utanför vigseln? Personligen tycker jag en trevlig klackring kan göra väldigt mycket.
 

almeyero

Panerai
..
 

Bilagor

  • IMG_1214.JPG
    IMG_1214.JPG
    266.3 KB · Visningar: 519
  • IMG_1215.JPG
    IMG_1215.JPG
    336.9 KB · Visningar: 515
Senast ändrad:

Nedro

Panerai
2-Faktor
Har alltid vigselringen på men ganska så ofta får denna hänga med på höger ringfinger.
IMG_0999.JPG


En sk Yx, puzzel eller om man vill FN-ring.
Har en kollega som har en sådan efter utlandstjänst. Vart sjukt snopen när jag frågade vad för ring han bar och han kastar över den. Som då givetvis öppnas i vad son kändes som tiotusen delar och tog mig typ 1 kvart att få ihop till en vettig ringnigen. (Extra less när han visade hur man gjorde det sedan på typ 10sek)

Sådana ringar helt godkänt eventullt släktringar, examensringar. Men i övrigt enbart vigselringar enligt mig.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Sorry för dubbelpost,

Har funderat på att införskaffa mig min examensring men då jag har en vigselring så känner jag att det blir lite mycket på 1 hand. Samt vill inte ha bling på båda händerna...
 

Psykel

Patek
Jag tycker att det funkar, men beror på ring. Jag brukar bära en smal silverring på högerhanden.
Sen så är jag av åsikten att man faktiskt får bära vad man vill så länge det inte är hatsymboler, typ hakkors. "Män kan bara bära klocka, vigselring och manschettknappar" är så förlegat och tråkigt.
 

Psykel

Patek
Funderar på en klackring i guld, vet bara inte hur mycket den kommer användas. Funderar på 14 karat, något ljusare vad jag förstått och kanske passar stålklockorna bättre. (Kanske slår till på en hög hatt med)
signet-ring-definition-rebus-signet-ring-800x533.jpg

gold_cufflinks_gold_signet-ring_1.jpg

Signet-Rings-tatler-14jun17-rex_b.jpg

TSRC_Male_signet_ring_large.jpg

480115_actual.jpg
Tuta och kör! Sån kör man ju dagligen! Funderar själv på att skaffa en i silver till att börja med, med monogram. Till vardags kör jag denna klackring i silver med vad jag utgår från är en CZ som jag köpte på tratten för maffiga 80kr!
18D3CA2F-436B-495F-888E-7560345F9C36.jpeg
 

Reverso

Panerai
4-fingerringar är häftiga. Dock väldigt sällsynta, det kanske finns en anledning till det men jag gillar dom. Har dock ingen själv

707caf67b1f75fd32ccfaa692786c65a.jpg
 
Topp