• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ringo Starr's klocka (PP ref 3448) såld på auktion

Glusch

Cartier
Må vara gamla nyheter för de av er som har full koll, men för cirka en vecka sedan såldes Ringo Starr's PP ref 3448 på auktion för den ringa summan av 180 000$. Modellen för de av er som inte har full koll, är den första automatiska perpetual calendar som Patek gjorde. Det gjordes även bara 586st.

ZDka61j.jpg


Personen som köpte klockan var kanske inte så förvånansvärt ett stort fan av The Beatles. Däremot tyckte jag att det var roligt att han även hänger på reddit.com/r/watches. En redditcommunity/klockforum jag besöker en del. Här har ni hans öppningstråd för klockan. Fler bilder nedan:

Cc6ohie.jpg


A6j8JyT.jpg



Vet inte om folk här tycker sådant här är intressant samt försökte söka innan för att se ifall det fanns en tråd om detta redan. Hoppas i alla fall någon tycker det är spännande. Ifall ägaren till klockan bestämmer sig för att dela med sig av fler bilder lägger jag upp dem i tråden!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Missat detta, så tack för tipset! Magisk klocka, men jag är besviken att den inte har mer "dekantent musiker"-patina.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Alltså hur funkar reddit? Kan inte finna en enda bild i den tråden :/
edit: aha jag var i kommentarerna och rotade.
 

Mr.Chang

Audemars
Skulle inte han förvalta till nästa generation?
Hade han inga barn?
Hade han kört slut på alla pengar?
Han är ingen bra ambassadör för märket.
På Pateks cert borde stå"Får ej säljas vidare"
 

Glusch

Cartier
Skulle inte han förvalta till nästa generation?
Hade han inga barn?
Hade han kört slut på alla pengar?
Han är ingen bra ambassadör för märket.
På Pateks cert borde stå"Får ej säljas vidare"

Med tanke på att att pengarna från auktionen (som jag förstått det) gick till välgörenhet antar jag att det inte hade med pengarna att göra. Tänker snart att de helt enkelt vill att en så fin klocka ska få användas, vilket jag tycker är sunt. Klockor är inte prydnadssaker, de är verktyg. Verktyg ska användas!
 

Glusch

Cartier
Jag lyckades faktiskt få tag på ägaren till klockan och pratade en del med honom. En riktigt trevlig kille. Äckligt rik 1%:are från USA (vad menar ni med att jag är avundsjuk?) som har ett superstort klockintresse (samt ett stort intresse för The Beatles).

Han hade en riktigt jäkla klocksamling som han snappade några bilder på till mig. Dock är ju snapchats som ni säkert vet av sisådär medioker kvalité så googlar fräckt upp bilder på de klockorna han visade mig så ni får se dem i dess fulla prakt. Han hade:

En Royal Oak 39mm Rose Gold Ultra Thin
ap_image.3854028.jpg


En riktigt läcker Submariner (kan dock inte ref, säkert någon på forumet som kan hjälpa till)
Screenshot_2015-12-11-14-58-50(1).jpg


En Rolex Day Date II President Pink Gold (Fluted Bezel)
Screenshot_2015-12-11-15-00-22(1).jpg


I bild nummer två i orginalposten ser ni även ytterligare en klocka, en Patek Nautilus, dock osäker på ref på även den (någon som är insatt i Patek som vill hjälpa till?). Han har även fler som han sa att han kunde dela med mig vid ett senare tillfälle ifall jag var intresserad (då de tydligen är inlåsta i bankvalv). Men man kan ju kanske redan nu konstatera att han har en riktigt schysst samling!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag lyckades faktiskt få tag på ägaren till klockan och pratade en del med honom. En riktigt trevlig kille. Äckligt rik 1%:are från USA (vad menar ni med att jag är avundsjuk?) som har ett superstort klockintresse (samt ett stort intresse för The Beatles).

Han hade en riktigt jäkla klocksamling som han snappade några bilder på till mig. Dock är ju snapchats som ni säkert vet av sisådär medioker kvalité så googlar fräckt upp bilder på de klockorna han visade mig så ni får se dem i dess fulla prakt. Han hade:

En Royal Oak 39mm Rose Gold Ultra Thin
ap_image.3854028.jpg


En riktigt läcker Submariner (kan dock inte ref, säkert någon på forumet som kan hjälpa till)
Screenshot_2015-12-11-14-58-50(1).jpg


En Rolex Day Date II President Pink Gold (Fluted Bezel)
Screenshot_2015-12-11-15-00-22(1).jpg


I bild nummer två i orginalposten ser ni även ytterligare en klocka, en Patek Nautilus, dock osäker på ref på även den (någon som är insatt i Patek som vill hjälpa till?). Han har även fler som han sa att han kunde dela med mig vid ett senare tillfälle ifall jag var intresserad (då de tydligen är inlåsta i bankvalv). Men man kan ju kanske redan nu konstatera att han har en riktigt schysst samling!

Nautilusen på bild 1 i tråden är en 5712.
 
Topp