• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RIP älskade skx

hooods

Panerai
2-Faktor
Förlorade idag min första mekaniska klocka, en seiko skx007k, under ett dyk. Detta trots att klockan satt på nato med seiko fatbars.

Jag kände att den fastnade i bcdn när jag tog av den men kontrollerade inte att den satt kvar. 60sek senare märkte jag att den var borta, en springbar satt till och med kvar i natobandet. Då hade båten redan drivit en bit och trots sökande återfanns den ej. Ingen större ekonomisk förlust men det satt mycket affektionsvärde i den.

Nåja, ska man supa bort en dykarklocka skall det väl ske under ett dyk... Redan på jakt efter en ersättare, kanske en SRP777? Ursäkta om inlägget är rörigt, skriver i affekt :(
Har du förlorat någon av dina älsklingar? Hur gick det till?
DSC_0716.JPG

_20161202_170906.JPG

Sista bilden på henne. Tagen 90min före hon förolyckades :(
_20170118_165117.JPG
 

Husse

Patek
Förlorade idag min första mekaniska klocka, en seiko skx007k, under ett dyk. Detta trots att klockan satt på nato med seiko fatbars.

Jag kände att den fastnade i bcdn när jag tog av den men kontrollerade inte att den satt kvar. 60sek senare märkte jag att den var borta, en springbar satt till och med kvar i natobandet. Då hade båten redan drivit en bit och trots sökande återfanns den ej. Ingen större ekonomisk förlust men det satt mycket affektionsvärde i den.

Nåja, ska man supa bort en dykarklocka skall det väl ske under ett dyk... Redan på jakt efter en ersättare, kanske en SRP777? Ursäkta om inlägget är rörigt, skriver i affekt :(
Har du förlorat någon av dina älsklingar? Hur gick det till?
DSC_0716.JPG

_20161202_170906.JPG

Sista bilden på henne. Tagen 90min före hon förolyckades :(
_20170118_165117.JPG
Tråkigt att tappa klockan! Du får minnas henne med den äran! Klockan förolyckades iaf under OK förhållanden! Inte stulen, för billigt såld eller annat tragiskt onödigt skit!:banghead:
 

d96angl

Cartier
Trist läsning och synd på klockan.
Tänkte på den ekonomiska biten. Kan inte få ut något på försäkringen? Tänkte om du har en drulleförsäkring eller liknande.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Tråkigt att höra.. samma grej hände mig när jag dök i ett kalkbrott dock hittade jag den lika fort som den åkte av :)
 

Gaffel

Omega
RIP. Finn tröst i att hon förlorades under utövandet av den aktivitet hon utformats för! Inte många som kan säga det, klocka eller människa.
IMG_0243.JPG
IMG_0290.JPG

Tråkigt! Här är lösningen (säkerhetsbandet alltså).
Kan inte det där dra i "axlarna" på springbars och göra det rentav lättare att tappa klockan?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Du lär ju ha ett tag på dig innan den läcker så om jag skulle vara dig så skulle jag se det som årsprojektet att hitta klockan. Om du hittar den igen kommer den få ett obetalbart värde för dig livet ut... :)
 
Topp