Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rivo Precision - Harwood self winding

Diskussion i 'Diskussion' startad av wulff, 5 januari 2015.

1. wulff
    Trådstartare

wulff Torpare

Från:
    Göteborg
    Hej!

Jag är ny här på forumet och även inom klockvärlden måste jag nog säga.
    Jag har fått för mig att jag skall börja reparera gamla klockor och vet nog inte riktigt vad jag har givit mig in på än :)
    Jag köpte nyligen en samling av gamla klockor och hittade denna ibland dem.

Urtavlan säger Rivo Precision och urverket Harwood, är det någon som vet något om denna kombo och om den är äkta eller ej?

Rivo Precision
    Harwood Self Winding Watch CO LTD
    Patent NO 106583
    15 JEWELS
    2 ADJ

All info är välkomnande.
    Tack för ett trevligt forum.

Bifogade filer:

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Tuff! Har en mycket lik, i stort likadan men med endast Harwood på tavlan. Blancpain var väl även de med på ett hörn. Aldrig sett tavlan du visar men den är säkert äkta och ok. Om du inte redan googlat dig till svaret så är det den första automatiska klockan för handleden du har där. Ser ut att vara i riktigt bra skick! Min ligger tyvärr bara då balansaxeln är bruten.

3. wulff
    Trådstartare

wulff Torpare

Från:
    Göteborg
    Tack, jag har googlat en del men hittar ingen koppling med Rivo och Harwood.
    Harwood däremot har jag läst om en del men då ja inte hittade något om Rivo så blev jag lite osäker.
    skakar jag å klockan lite så börjar den ticka men visarna rör sig tyvärr inte men jag kan ställa klockan så det är nog något som inte är helt hundra.
    Då jag är ny inom klockreparationer så tänkte jag at det kanske kan vara bra att kolla om den har något av värde innan jag förstör den :)

Mårtenssons ur Brookfield