• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob Engström AB

Moorflax

Patek
2-Faktor
Trist så klart men var sak har sin tid. Kanske är det faktiskt rätt att ta en paus just nu? När, och jag tror inte det är ett 'om' de kommer tillbaka, så blir det till ett ännu bättre samarbete. :)
 

Hellveg

Omega
Nej, det var ju en trist morgonnyhet :(
Men oavsett så är det viktigaste att ni är kvar i fysisk form via er butik. @ROB-1832 kommer alltid att vara mitt förstahandsval vid klockrelaterade ärenden.
Hörs
 
Din post #2 på forumet är alltså en rejäl känga till (tidigare) forumsponsorn och Ad för ett flertal marknadsledande märken. Vill inte vara konspiratorisk, men klockor ringer.
Långa servicetider ser jag som ett kvitto på att arbetet är kvalitativt, och att efterfrågan är hög på deras tjänster. De påstått "höga" servicepriserna tycks heller inte avskräcka då väntetiden på service var lång i somras (oklart hur det ser ut nu).
Personalen är enligt min mening artig och korrekt de tillfällen jag varit inne. Att damerna som besitter en språklig kompetens inte har stenkoll på armbandsur ser inte jag som ett problem. Då de i första hand bemöter en kundkategori som jag inte är en del av.

Rob har varit en fantastisk forumsponsor. (Vilket du borde känna till om du läst på forumet). Förutom att erbjuda rabatter, så har de även kommunicerat via forumet med medlemmar ang tillgång på delar/tider/fakta och övriga frågor via PM. De har även bjudit in KS medlemmar till en handfull mycket trevliga event. Hade själv förmånen att närvara på det senaste. Summasumarum så upplever jag att Robs slut som sponsor är väldigt tråkigt. Anledningen finns ingen anledning att spekulera i. Men jag vet att jag även i fortsättningen kommer att vända mig till RobE både gällande service och nyköp.

Nu vänder jag mig inte mot vad du skriver överlag men just det där kan jag personligen tycka är lite naivt resonemang. Har inget negativt att säga om Rob, tvärtom de få gånger jag besökt dem har tjejen varit trevlig även mot en "bonde" som mig. Men lite nyansering skadar inte och det tror jag nog att Rob också tål att höra. Alla kan bli bättre men för att bli det måste man också uppmärksammas på de brister som finns. Det betyder inte heller att man är dålig i dagsläget.

Sen är det väl inte ovanligt att priserna blir lite högre när man börjar uppfattas som "premium" vilket jag tycker Rob ofta gör. Då lockas ett starkare kundsegment som inte har problem med några kronor extra i utbyte att de får gå med grön påse eller kvitto från Rob. Att vara billigast är inte alltid eftersträvansvärt.

Trist att ni lämnar!!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Nu vänder jag mig inte mot vad du skriver överlag men just det där kan jag personligen tycka är lite naivt resonemang. Har inget negativt att säga om Rob, tvärtom de få gånger jag besökt dem har tjejen varit trevlig även mot en "bonde" som mig. Men lite nyansering skadar inte och det tror jag nog att Rob också tål att höra. Alla kan bli bättre men för att bli det måste man också uppmärksammas på de brister som finns. Det betyder inte heller att man är dålig i dagsläget.

Sen är det väl inte ovanligt att priserna blir lite högre när man börjar uppfattas som "premium" vilket jag tycker Rob ofta gör. Då lockas ett starkare kundsegment som inte har problem med några kronor extra i utbyte att de får gå med grön påse eller kvitto från Rob. Att vara billigast är inte alltid eftersträvansvärt.

Trist att ni lämnar!!

Absolut, jag ser vad du menar. Inte min starkaste formulering kanske. Det jag menar är att man liksom inte hafsar igenom arbetet. Självklart kan alla bli bättre så är det alltid. Däremot så ansåg jag att de fick oförtjänt skit i posten som jag ursprungligen svarade på.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
himla tråkigt att höra!
Måste säga att jag fått upp ögonen för er hör via forumet, men andra sidan är jag inflyttad till stan.
Hoppas ni fortsätter skriva och läsa iallafall =)
Jag tror ganska många fått upp ögonen på RobE via KS, även jag trots att jag bor i GBG.

Trist, men nu innebär inte detta en skilsmässa, @ROB-1832 flyttar ju inte precis och finns alltid kvar.
MEN RobE förlorar Nordens största exponering till sin målgrupp vilket är väldigt tråkigt. Googla på valfri svensk AD så kommer klocksnack upp, klickade man in sig där så såg man RobEs banner direkt och kunde även läsa allt positivt om RobE. Den positiva vågen är såklart kopplad till att RobE varit KS största sponsor rent exponeringsmässigt, KS fritidsgård om man så vill.

Jag arbetar inte med marknadsföring men kan gissa mig till att det borde vara värt ganska mycket med sådan i princip uteslutande positiv exponering direkt till målgruppen vilket såklart gynnat både KS och RobE.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jätte tråkigt att läsa detta, har alltid fått väldigt bra service från både säljare och urmakare.

Har gjort alla mina stora nyinköp och åtgärder hos @ROB-1832 och kommer säkerligen gå dit igen när det är dags för nästa Rolex, Cartier eller Patek (Hublot också för all del om jag mot förmodan skulle slå i huvudet) :D

Tack för alla trevliga event och all extra service jag fått. Tack också till @Spencer66 som hjälpt mig på vägen!

:heart:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så uppenbart att Rob var giriga och inte var beredda att bidra till forumet om det inte var gratis... Pinsamt.. Misstänkter att det kommer komma fler som är missnöjda med.... Långsam service..... Högre Servicepricer än Nymans då man inte behöver betala för polering där.. Säljare som inte kan något då de anställts för att de kan asiatiska språk för att sälja till kineser och thai.. Säljare som ör lynniga och ena dagen ger kanondeal för att nästa dag såga en...

Så nöjda är jag inte... Inte ett dugg...
Det finns bara en kapten här på Klocksnack ...och det är @Porsan. :)
Aj aj.....
Det finns bara en kapten här på Klocksnack ...och det är @Porsan. :)
Efter första tillsägelsen tog jag direkt på dummermössan och gick till närmaste hörn och där står jag nu och skäms.
 

Rivalen

Rolex
Tråkigt, trodde faktiskt att den relationen skulle bestå över lång tid. Får väl finna en annan anledning att göra mitt första besök hos Rob.

Trodde att Erikson och Rob skulle kunna komplettera varandra.

Skall bli kul att se vilka fler indikerade förändringar som kommer framöver på KS.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Tack för den här tiden @ROB-1832! Besökte butiken i somras och var mycket nöjd med det bemötande jag fick. Jag kommer definitivt att titta in nästa gång jag befinner mig i huvudstaden.
 
Riktigt tråkigt, hade gärna sett både RobE och Eriksons som sponsorer då ni båda är mina favoritbutiker...

Tack för alla trevliga event man fått äran att närvara vid!
 
Senast ändrad:

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Trodde att två huvudsponsorer skulle ge forumet ett supersprång. Tråkigt att ni lämnar oss fast butiken står kvar och tror det säkerligen kommer bli ett och annat besök i framtiden.

Kungen är dödlänge leve kungen”.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Mycket tråkigt att Rob lämnar KS. Det är nog många nya här på KS som handlat där på rekommendation. Kom att tänka på den här tråden från @Urkvinnan där det blev en Tudor https://klocksnack.se/threads/begränsad-tid-i-stockholm-vart-går-jag.44760/
:)
Ja, jag minns det som igår. Och det där var dessutom en av mina första trådstarter. (efter att jag gjort entré med dunder och brak i månfastråden)
Efter besöket när jag insåg att jag helt ovetande just varit med om en spök-GTG med @leben och @Niklas kände jag mig helt star struck, men när jag sedan läste andra trådar noterade jag att spök-GTG hos Robs förekom i parti och minut och för mig som relativt ny medlem tedde det sig som att det var hos Rob som Klocknacks virtuella medlemmar materialiserades och möttes en kort stund innan de försvann in i cyberrymden igen. Det var stort.
Att se bannern varje gång jag loggar in på Klocksnack har fått mig att gång efter annan minnas köpet av min första Tudor (men troligtvis inte den sista).
Och efter besöket hos Robs kommer jag inte längre att nöja mig med att ruska lite på uren innan jag tar på mig dem utan alltid att vrida upp dem.
Tycker såklart att det är tråkigt val att lämna men det finns tveklöst goda skäl. Annars hade väl Rob valt att fortsätta.
Och affären försvinner ju inte bara för att bannern försvinner men nu väntar jag med spänning på att se vilken AD som fyller tomrummet och vem som ordnar nästa event och nästa filmkväll.
Helt enkelt; vem blir nästa Rob?
 
Topp