• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob. Engströms Officiella Nyhetstråd!

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Hej

Under denna tråd kommer vi lägga upp lite nyheter som passerar butiken,
Hoppas det uppskattas!

Börjar med Omega! det finns många limiterade Omega modeller som släppts genom åren!
Denna kallad "Team NewZealand" Challenger for the 34th America's Cup. 2013st tillverkade.
Klockan levereras med ett gummiband med viklås samt stållänk inkl verktyg.
Co-axial column wheel chronograph, 4year warranty. Regatta indicator (röd visare)
Pris. 47.700:- / aktuell i butik nu!

MVH
Rob-1832

TNZ3.jpg

TNZ2.jpeg

TNZ.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul initiativ när det gäller tråden. Klockan vete tusan. Först blev jag förskräckt... Men efter en stund... Njaaa inte sååå dum! :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ser också fram mot trådutvecklingen. Även tummen upp för rob e för kanon service!!
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag som är svag för paketering av olika slag gillar denna, kul med både länk och strap..klockan är också snygg :)
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Som många undrar så kommer "Dark side of the moon" enligt Omega inte förrens December, tyvärr.
 

fredrik!

Cartier
Vet inte om det är rätt tråd, men måste uttrycka min yttersta tacksamhet till Rob med personal för en ofantligt bra service när jag med min flickvän var in idag och kollade ladies DJ. Nu ska det bara avgöras om det blir ett nyinköp hos er eller om hon får ärva en från hennes födelseår inom familjen. Oavsett om det blir nytt eller begagnat kommer vi alltid vända oss till er med klockan, återigen tack för en toppen service.
 

Sond

Patek
Utfärdar ni äkthetsintyg på en Rolex fr mitten/sluttet 60-tal? Har en på ingång. Självklart tror jag inte det är något konstigt med den. Skulle aldrig ha köpt den om tvekan fanns. Men vill undanröja sista lilla mikroskopiska osäkerheten. Vad kostar det? Om jag skulle vilja trycktesta den samtidigt, vad blir priset då? Trycktestar man så gamla klockor förresten? Mina andra vintage har det aldrig varit aktuellt att trycktesta, men denna skulle vara bra att ha tät.
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Hej alla KSare!

Trillade in en trevlig demo klocka i veckan!

OMEGA
Speedmaster Dark side of the moon
Ref:31192445101003, 86200:- lär prislappen hamna på.

Klockan är helt keramisk, även spänne krona etc, Omega verkar inte snålat!
I övrigt så är det samma mått 44,25, och 9300verket som i stål varianten.
Förutom det svarta förstås så är största skillnaden urtavlan som är keramiskt spegelblank med andra visare och vitguld index.
Super luminovan ger en riktigt skön kontrast mot det svarta. Röda detaljerna på urtavlan sätter pricken över i.et!

Detta demo ex. finns i butik för påseende under nästa vecka.
Klockan levereras ut till butik under december om vi får tro på Omega, vi hoppas på tidigare leverans!

om1.jpg
om2.jpeg
om3.jpeg
om4.jpeg
om5.jpeg
om6.jpeg


Fortsatt trevlig söndag!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Riktigt trevlig klocka! Får se vad ekonomin säger i slutet på månaden :)

Väldigt kul att ni är aktiva även på Söndagar och bistår oss med bilder och info :)
 

Icaras

Rolex
Kul tråd, ska följas.
Speedyn ser rikigt fin ut, första utgåvan på länge som faktiskt lockar. Sen så ser bandet ut till att vara riktigt mjukt :rolleyes:
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Dark Side of The Moon - Första Omegan på riktigt länge som väcker ett riktigt habegär! Nästan värt en resa till Stockholm enkom för att se den :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hej rob.e,

Jag har en 116710ln som fortfarande är under rolexgaranti och den fortar sig med runt 30 sekunder per dag. Är detta något ni kan ordna på garantin? Hur lång tid skulle det kunna tänkas ta?

Har fått uppgift från annan urmakare på 6-10 veckor vilket jag tyckte var extremt lång tid för en regulering :/
 

maxmol

Panerai
Gillar den här tråden starkt. Riktigt snygg speedmaster. Men har också en noob fråga. Vad är en Regatta indicator? (ingen stor seglare här inte) :bookworm:
 
Topp