• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rob vs Nymans

Bolio

Panerai
Har varit lite off från sidan ett tag men vad har hänt har Rob bytts ut mot Nymans som huvud sponsor på sidan?
Ibland är det snabbare att fråga en att söka.

Tacksam för svar.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Har varit lite off från sidan ett tag men vad har hänt har Rob bytts ut mot Nymans som huvud sponsor på sidan?
Ibland är det snabbare att fråga en att söka.

Tacksam för svar.
Wow!! "Lite off" är en underdrift. Länge sedan och det var trådar hit å trådar dit med pollls å diskussioner etc etc.

Svar på din fråga: ja, Rob är historia och Nymans är regerande. För stunden iaf.
 

Apansson

Torpare
Nymans har dock sportat upp sig senaste året-1,5 året mot hur de var tidigare.
Rob har fortfarande förträffliga urmakare och service på den sidan, men faktum är att för oss nördar är det inte en lika rolig butik att gå in i som det var tidigare, då de mycket har vänt sig mot turister och den köpkraften som kommer därifrån. Inget fel med det, det är fortfarande en grym butik, men för oss klockidioter tycker jag att Nymans ofta leder till en roligare pratstund än vad Rob gör.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nymans har dock sportat upp sig senaste året-1,5 året mot hur de var tidigare.
Rob har fortfarande förträffliga urmakare och service på den sidan, men faktum är att för oss nördar är det inte en lika rolig butik att gå in i som det var tidigare, då de mycket har vänt sig mot turister och den köpkraften som kommer därifrån. Inget fel med det, det är fortfarande en grym butik, men för oss klockidioter tycker jag att Nymans ofta leder till en roligare pratstund än vad Rob gör.

Den dagen du börjar handla av dem kommer de att behandla dig som du förtjänar. ;) ;) ;)
 

Apansson

Torpare
Den dagen du börjar handla av dem kommer de att behandla dig som du förtjänar. ;) ;) ;)
Handlade precis av dem för några veckor sedan ju, och servicen kring det var som sagt, förträfflig. Det är helt enkelt min åsikt att Nymans verkar anställa personal som är mer genuint intresserade av klockor. Kanske satsar de mer på den lokala marknaden, vad vet jag, men jag tycker att det är trevligare där sedan Evan och Therese etc slutade på Rob.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Handlade precis av dem för några veckor sedan ju, och servicen kring det var som sagt, förträfflig. Det är helt enkelt min åsikt att Nymans verkar anställa personal som är mer genuint intresserade av klockor. Kanske satsar de mer på den lokala marknaden, vad vet jag, men jag tycker att det är trevligare där sedan Evan och Therese etc slutade på Rob.

Vad köpte du? :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Killen skriver att han känner sig mer välkommen på Nymans. Du svarar "orka racka ner på Rob för att se har asiater där som kränger till asiater". För mig är det att dra lite för långtgående slutstser. Men vad vet jag...

Fick för mig att killen ogillar att Rob har asiater anställda som prioritera att sälja klockor men kan ha fel.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Måste man ta ställning för någon av dem? Jag har en Rolex hos Rob som servas och lagas och fick precis tillbaka min Panerai från Nymans. Ärligt talat var det toppkvalité i bemötande, kundhantering, service m.m på bägge två. Skulle gärna göra affärer med bägge i framtiden.
 
Topp