• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Robeventet of the year!

Callxx

Cartier
2-Faktor
Tar också väldigt gärna en kölapp, nu när jag för en gångs skull är i huvudstaden under ett event...
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Fyra platser kvar, och nu blir det tävling!

Fråga 1, vilket märke var det på Spencers första qvartz?
Fråga 2. Vilken modell av Rolex var det som Spencers syster köpte som första Rolex
Fråga 3. Vilken samlare på KS har flest klockor? OBS inte asiatskräp
Fråga 4. Vilken var JoberMans första Rolex
Fråga 5. Vem brukade gilla färgstarka sneakers med missmatchande skosnören samt guld?

Utslagsfrågan: Varför skall du få komma?
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
1: GUL
2: DJ
3: INTE DEN BLEKASTE
4: Sub såklart.
5: Givetvis måste detta vara ministern himself!

$: Av ren eufori att det finns en möjlighet att få en tröstplats så skjuter jag hej vilt på svarsalternativen och jag borde givetvis få komma då jag inte har haft äran att besöka Stockholm och Rob.E sen november 2012! (tror förövrigt att alla svar är fel)
 
Senast ändrad:

Palenkovich

Patek
2-Faktor
1. Camel
2. Datejust
3.Totte
4. Sub!
5. Vet ej

Utslagsfrågan.. Jag borde få gå för att jag missat de 873 senaste GTG:erna då jag har två småttingar födda nära varandra i tid. Nu äntligen finns det liiite utrymme för frihet och jag fullkomligt dräglar efter lite kvalitetsklockumgänge :D.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Fyra platser kvar, och nu blir det tävling!

Fråga 1, vilket märke var det på Spencers första qvartz?
Fråga 2. Vilken modell av Rolex var det som Spencers syster köpte som första Rolex
Fråga 3. Vilken samlare på KS har flest klockor? OBS inte asiatskräp
Fråga 4. Vilken var JoberMans första Rolex
Fråga 5. Vem brukade gilla färgstarka sneakers med missmatchande skosnören samt guld?

Utslagsfrågan: Varför skall du få komma?
1. Rolex
2. Air King
3. @Omen
4. Sub
5. @Spencer66

Utslagssvar: jag kommer verkligen inte på nått men det spelar ingen roll då jag tror samtliga ovan svar är helt och helvete!
 

Jens

Greedo
Fyra platser kvar, och nu blir det tävling!

Fråga 1, vilket märke var det på Spencers första qvartz?
Fråga 2. Vilken modell av Rolex var det som Spencers syster köpte som första Rolex
Fråga 3. Vilken samlare på KS har flest klockor? OBS inte asiatskräp
Fråga 4. Vilken var JoberMans första Rolex
Fråga 5. Vem brukade gilla färgstarka sneakers med missmatchande skosnören samt guld?

Utslagsfrågan: Varför skall du få komma?
1. Polex
2. Superocean
3. Silje watches
4. Skx007
5. @Gummo's ex, nån annans nuvarande madrass.


J
 
Hoppas på det bästa nu... :)
1. Casio.
2. DJ TT.
3. Ariste.
4. Sub.
5. Visst är det @Spencer66 himself.

Jag skulle verkligen älska att komma, det skulle bli min allra första GTG nånsin här på KS. Det skulle verkligen vara sjukt trevligt att få träffa andra medlemmar och inte göra något annat än att snacka klockor!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag frenetiskt researchat hela natten och säkert bara 40% rätt... Men here it goes:
Fråga 1, Eterna? (Hans första Rolex var en GMT-C 116710 har jag sökt fram i alla fall..)
Fråga 2. DJ TT!
Fråga 3. Omen, tätt följd av Niklas, Målarn ligger nog också bra till.
Fråga 4. Chansar på hans 5513 Pre-Comex
Fråga 5. Spencer66 parar väl ihop sin guldsub med sneakers regelbundet?

Motivering: Om solen, månen och resten av universum är i symbios så kommer jag kunna hämta ut min (hos Rob) beställda Rolex innan eller senast samma dag och fira det genom att "efterfesta" på eventet och fyllebeställa nästa. Alternativ motivering: Bara min insats i natt borde vara värd en plats (jag sänkte säkert nästan forumet med alla sökningar)

Edit: Motivering
 
Senast ändrad:

MariaE

Panerai
Nu har jag frenetiskt researchat hela natten och säkert bara 40% rätt... Men here it goes:
Fråga 1, Eterna? (Hans första Rolex var en GMT-C 116710 har jag sökt fram i alla fall..)
Fråga 2. DJ TT!
Fråga 3. Omen, tätt följd av Niklas, Målarn ligger nog också bra till.
Fråga 4. Chansar på hans 5513 Pre-Comex
Fråga 5. Spencer66 parar väl ihop sin guldsub med sneakers regelbundet?
Du har glömt din varfördumotivering. :)
 
Topp