• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rockan har anlänt eller nja kanske inte J##la Posten!

Jag vann utlottningen av rocka bandet som Rossi så trevligt anordnade och har gått och sett fram emot att det skulle dyka upp.
Igår när jag kom hem låg detta i lådan Wohoo!

CAM00642.jpg


Men hm det känns ju helt tomt?
Snabb öppning och javisst tomt var det här..

CAM00645.jpg


Undersökning av kuvertet ger denna bild av ena ändan av kuvertet:

CAM00641.jpg


Ser onekligen ut som att nått arsle på posten har öppnat kuvertet! Va fan!
Kan även vara så att det legat blött och gått upp.

Posten är då bra sorgliga..

Givetvis har ett klagomål lämnats in till posten och dom ska återkomma inom 24 timmar med svar så jag uppdaterar när svar kommit men det hjälper ju inte det faktum att nån sniken postis går om kring med ett stiligt rocka strap, man får väl hoppas att det åtminstone hamnat på en sjyst dinka och inte nån jet-set dynga!

Hatar posten just nu..

MVH
Anders P
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
det är inte första gången det händer, ett band jag skickade till Aurum var också väck (men återfanns mirakulöst!),

- kan också va så att bandet åker ur i den automatiska sorteringsmaskinen, tipset är att inte bara lägga det rätt ner i ett enkelt kuver utan köra dubbla kuvert, eller nåt emballage inuti...
 

calzone

Vacheron
Nefyfan vad tråkigt :( Lider med dig...Folk eller rättare sagt "hundar" som gör såhär borde skjutas !. Du klan glömma ersättning ifrån Posten iaf världens i särklass dåligaste post och dyraste men men...

EDIT :


Kan det vara någon som jobbar på posten som vet att du samlar är "intresserad" av klockor ?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag tror att Rossi jävlas med dig. Det fanns aldrig någon strap.

Skämt osido, sjukt oskön hantering av posten. Hoppas den dyker upp!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns igen... En gång fick jag ett Glycine spänne till skänks från någon trevlig forummedlem. Kuvertet kom men helt trasigt i en plastpåse. I påsen låg det ennlapp från posten som beklagade att brevet kom fram i det skick det gjorde och att jag skulle höra av mig om något saknades... Nej för faan! Folk skickar tomma kuvert till mig heeela tiden.. :eek:

Själv så skulle jag nyss returnera ett svart Nato med gulddetaljer till Singular, jag hade fått fel storlek och även fått returporto och allt. Singular mailade mig och trodde nog jag varit trött som tusan när jag klistrade igen kuvertet för det var tomt. Även där visade det sig vid närmare undersökning att kuvertet var "trasigt" preciiiis i samma mått som ett 20mm Nato.. Jävla posten!! :evil: Eller rättare sagt jävla någon som jobbar på Posten, för inte kan väl sorteringsmaskinen sprätta med sådan precission? :shock:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Det gäller att vara polare med sin brevbärare! Eftersom detta har skickats som vanliga brevpost (A-post) så ersättning bara att glömma. Hoppas att det har ramlat ur snarare än att någon har varit sugen på det.
 
Rossi skrev:
Va fan! Jag var extra noga när jag förslöt kuvertet.

Ja där var det inte något problem :D
Det är på "sidan" av kuvertet det är öppnat alltså det som är ihop-klistrat från början :twisted:

Nä ska ta ledigt och gömma mig i busken och kolla postis-pers strap! sitter det en rocka på tassen så åker rucknings-nykeln fram! :mrgreen:

IMG_9633.jpg


MVH
Anders P
 
V

Viggen

Guest
H****te, vad är det för en apr*v som går och stjäl en annan persons post! (Pardon my french). Inte går den tillslutna delen upp av sig själv, även om den har vart fuktig. :( Prata med postmannen iaf, så att det kommer ut att du "kanske" har blivit bestulen på bandet.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ser onekligen ut som någon öppnat. Ett tips är att alltid tejpa fast det ni skickar i kuvertet eller lådan, då kan det inte glida ur.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det där var en lindrig skada på kuvertet om man jämför med mitt. Det är sorteringsmaskinerna som tror att kuvertet är platt och tuggar i sig det. Man får köra extra plast eller fiberkuvert för att vara säker. Men mitt kom tillrätta som sagt, så beskriv bandet i anmälan så kan du bara hoppas att det hittar hem. Tog i mitt fall ca två veckor tror jag.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Helt sjukt ju. Känns dessvärre helt omöjligt att få tillbaka bandet (eller en vettig förklaring)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Det kan man säga. Jag valde Fedex för att få hem mitt senaste köp från Marbella säkert. Igår knackar en kille från posten(!) på dörren och flickvännen öppnar. Han bara säger "ett paket skulle lämmnas på denna adressen". Ger henne paketet och går. Vad betalade extra jag för egentligen?
 

calzone

Vacheron
Det har hänt mig med Rossi, Har tex alldrig behövt legitimera mig vid en sådan dörr leverans, Oftast så får man göra en kråka på en liten digital mini dator men ibland hoppar dom det med...
 
Det är ju dödsstraff på att bara slänga ner allt som väger mer än ett A4 i ett kuvert utan emballage. Det säger ju sig självt att det finns en risk att det under hantering slår mot den vikta/svaga delen och till sist ramlar ur. Vill man hålla ner vikten så kan man ju åtminstone tejpa fast det på ett papper eller vika några extra A4 runt. En klassiker är folk som tror att det går att skicka nycklar lösa i ett kuvert och det går väl att likställa med ex. ett spänne.

Säger inte detta för att Posten inte förtjänar att skällas på ibland. Utan för att vi inte ska riskera att våra klockprylar försvinner på vägen mellan oss och vi börjar misstro varandra.

/Marcus
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Dödsstraff låter tufft men jag får väl stå mitt kast... Dock har jag beställt ett nytt band så allt blir nog väl inom sin tid ;).
 
Det var kanske att ta i. Inlägget var egentligen inte riktat till dig direkt (läste inte ens hela tråden), utan menat mer som en generell uppmaning. Tog i lite för att folk skulle ta åt sig, inte meningen att låta som ett troll. Sorry

/Marcus
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Det är lugnt. Tog inte illa upp. Finanserade mina studier genom att jobba på posten. Så jag har ju suttit med Pablo och hanterat paket, därför förtjänar jag en lite känga som inte tejpade som fan.

Vander_Hion skrev:
Det var kanske att ta i. Inlägget var egentligen inte riktat till dig direkt (läste inte ens hela tråden), utan menat mer som en generell uppmaning. Tog i lite för att folk skulle ta åt sig, inte meningen att låta som ett troll. Sorry

/Marcus
 
Topp