• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roger D fick nobben men vad gillar ni denna då..?

Ricrob

Patek
Hittade denna nyhet (?) från Cartier på Kristian Haagens blogg och blev instant in love! Satan så fräsch!
Såg ngt om 6900:- CHF = 49300:-SEK, inte farligt tycker jag.

Snyggast på läder men hittade inga bra bilder, se länken dock.

http://www.0024watchworld.com/blogs/kri ... h-om-armen
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    32.4 KB · Visningar: 770
  • image.jpg
    image.jpg
    23.1 KB · Visningar: 772

Gavve

Greven
2-Faktor
Schysst, även om Cartier ska vara fyrkantig som Spencer säger.
Det första som kom upp i mitt huvud var att jag tyckte den såg snuskigt dyr ut, vilken den bevisligen inte är. Kanske är en bra egenskap?
 

Ricrob

Patek
CaptainOats skrev:
Inte riktigt min smak.

Tycker caset ser ut som rolex senaste och ringen påminner om en DJ, och länken gmt c
Håller med om dina 2 första iakttagelser men vad menar du med den 3e? Tycker ringen mest påminner om Panerai Radiomir chrono (288) typisch... Faktum är att den inåtlutande ringen är det som gillas bäst från mig!
 

Ricrob

Patek
Molle skrev:
Ricrob skrev:
Hittade denna nyhet (?) från Cartier på Kristian Haagens blogg och blev instant in love! Satan så fräsch!
Såg ngt om 6900:- CHF = 49300:-SEK, inte farligt tycker jag.

Snyggast på läder men hittade inga bra bilder, se länken dock.

http://www.0024watchworld.com/blogs/kri ... h-om-armen

Mulitdatum är ingen hit i min bok...

Kan hålla med, även om det inte direkt sabbar.. Mer att det idiotförklarar bäraren lite, för har man inte koll på att det var den 6e dagen innan den 7e och att morgondagen då kommer att vara den 8e.. Ja, då vette faen om man kan klockan över huvudtaget!? :lol:


Spencer66 skrev:
Funkar inte, Cartier skall vara fyrkantiga!

Jo, lite så men ändå.. Alla måste väl få "go wild" ibland! ;) Rolex har ju gjort ett par fyrkantiga modeller, eller hur?
 

Ricrob

Patek

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ricrob skrev:
CaptainOats skrev:
Inte riktigt min smak.

Tycker caset ser ut som rolex senaste och ringen påminner om en DJ, och länken gmt c
Håller med om dina 2 första iakttagelser men vad menar du med den 3e? Tycker ringen mest påminner om Panerai Radiomir chrono (288) typisch... Faktum är att den inåtlutande ringen är det som gillas bäst från mig!

Menade de polerade mittlänkarna
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Ricrob

Patek
CaptainOats skrev:
Ricrob skrev:
CaptainOats skrev:
Inte riktigt min smak.

Tycker caset ser ut som rolex senaste och ringen påminner om en DJ, och länken gmt c
Håller med om dina 2 första iakttagelser men vad menar du med den 3e? Tycker ringen mest påminner om Panerai Radiomir chrono (288) typisch... Faktum är att den inåtlutande ringen är det som gillas bäst från mig!

Menade de polerade mittlänkarna
Sorry, skrev fel! Fattade caset och länken, menade ringen.
 

Ricrob

Patek
Aurum skrev:
Molle skrev:
Ricrob skrev:
Hittade denna nyhet (?) från Cartier på Kristian Haagens blogg och blev instant in love! Satan så fräsch!
Såg ngt om 6900:- CHF = 49300:-SEK, inte farligt tycker jag.

Snyggast på läder men hittade inga bra bilder, se länken dock.

http://www.0024watchworld.com/blogs/kri ... h-om-armen

Mulitdatum är ingen hit i min bok...

Men då måste Sky-dwellern vara bra mycket dummare...

Fast... Sky Dweller har enkelt datum och GMT väl?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Menade de polerade mittlänkarna[/quote]
Sorry, skrev fel! Fattade caset och länken, menade ringen.[/quote][/quote]

Du har rätt ang ringen, jag var lite snabb med att kolla där, den påminner mer om PAM isf alt Oris.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Stort nej för min del, jag förknippar Cartier mer med "juveler" men men... Ska du sälja Ploppen hade jag utan tvekan köpt en Rolex Deepsea. Coolare dykardinka och klocka överhuvudtaget hittar du inte för pengen. :cool:
 

Ricrob

Patek
Man vet att man är en mästerflippare när man inte kan posta en bild på en klocka man tycker är snygg, utan att halva forumet tror att det är köp på g! :lol:
 
Topp