Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Roger Smith

Diskussion i 'Diskussion' startad av Oscaro, 12 november 2015.

1. Oscaro
    Trådstartare

Oscaro Biskop

Tarkovski och Oskiva gillar detta.
  2. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Series 1 var dock inte hans førsta klocka, den gjorde han bokstavligen før han med en evighetskalender om jag inte minns helt fel. Daniels var inte speciellt imponerad av detta.
    Graal-klockor av høgsta kaliber, han væljer sjælv sina kunder. Inga två ær likadana då samtliga gørs på bestællning.

Førøvrigt så anvænder de sig av en perfekterad version (Snarare att han har den riktiga, Omega fick en variant på den.) av Co-Axial gången som hans mentor, George Daniels, var uppfinnaren av bland annat. Denna version ær i princip friktionsfri i gångpartiet och oøvertræffad.

Vill haaaaaa bubbis.

3. Oscaro
    Trådstartare

Oscaro Biskop

Det som är värt att tillägga här är att många märken kör med "hand finish" (PP, ALS mm) men det är endast ett fåtal som gör handgjorda! Med endast ett fåtal tillverkade per år och prislappar på långt över miljonen är min dröm tyvärr långt ifrån att uppfyllas. Värt att tillägga att han gör även piecec unique med 8 års väntetid, och priser på ofta över 10 milj :woot:

4. Oscaro
    Trådstartare

Oscaro Biskop

Du har delvis rätt, hans första klocka var en tourbillon som Daniels inte tyckte räckte, så han kom tillbaka med en PC+ tourb 5 år senare! Om jag förstått det rätt så har han dock förbättrat Co-Axial gången ännu mer nu från Daniels metod! Menade endast att det här var första modellen han gjorde ute till försäljning även om han sålde ett fickur innan den!

5. Oscaro
    Trådstartare

Oscaro Biskop

För den som vill spendera en timme med att se kanske den bästa urmakaren i vår tid tillverka delar av hans klockor så har han en youtubekanal som får en att dregla
    https://www.youtube.com/user/rwsmithwatches

Tarkovski och jabla gillar detta.
  6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
  7. HasseW

HasseW Stadsbo

Måste kolla!

8. hannes1988

hannes1988 Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Trodde det var nya modeller från Breguet först när jag skumma över hodinkees nyhetsmail, är de inte väldigt lika?

image.jpg

9. Oscaro
    Trådstartare

Oscaro Biskop

Jo det är tydligt att han tar inspiration från Breguet, här med min så kan man se en del likheter framförallt guilloche arbetet och med den klassiska designen! Här är min :D image.jpeg

10. hannes1988

hannes1988 Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Inte för att jag ogillar det alls, Breguet är grymt fina har dock lite svårt för de tunna bandhornen. Men en dressare typ 5277 hade jag gärna provat framöver!

11. raden mas

raden mas Bonde

RS är en av dom stora!

Mårtenssons ur Brookfield