Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex 114060 eller 16613?

Diskussion i 'Diskussion' startad av KenKun, 30 januari 2015.

1. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Kära Klocksnackare!

Från att ha varit rätt anti Rolex, så har jag nu helt plötsligt hamnat i någon slags Rolex-fas. Jag införskaffade alldeles nyligen en begagnad 114060, som jag älskar, men... den som har, vill oftast ha mer?

Har sneglat rätt mycket på 116613LB, men eftersom den ligger utanför min budget så har jag börjat forska om den äldre modellen, 16613. Just nu ligger det faktiskt en 16613 ute på K&S. Från 91, ser ut som ny, och har dessutom varit på service augusti 2014.
    Priset verkar det inte heller vara fel på! Under 44k!

Om ni bara fick behålla en av dem, skulle ni byta bort er 114060 mot en 16613? Den svarta är såklart mer klassisk, men samtidigt lite tråkigare, eftersom alla har den, typ...
    Guld kan dock kännas vräkigt, och är samtidigt svårare att matcha, hm.

Och en sak till... priserna har ju precis gått upp! Man borde kanske avvakta?

Ah, vilket i-landsproblem!

2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Det där är ett ickeproblem enligt mig, 114060 vinner på knockout i första ronden. Typ efter 15 sekunder kanske :)

sjobbe, MJ24, Myndigheten och 3 andra gillar detta.
  3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    114060

4. JayLar

JayLar Borgare

Svår fråga eftersom det är två ganska olika klockor främst utseendemässigt. Hade varit lättare om det gällde 16610. Men är du sugen på 16613 och lite trött på 114060(?) så kör för tusan! Går ju alltid relativt enkelt att kränga om du ångrar dig.

5. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Kommer nog aldrig att tröttna på 114060. Handlar nog mest om vilken av dem man borde behålla, om man bara fick ha en utav dem :)

6. Hellveg

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg
    Håller till fullo med Asplund, -knockout så det står härliga till!
    Och det där med att "alla" har den är ju en sanning med VÄLDIGT mycket modifikation... Möjligtvis procentuellt många här inne på KS men knappast ute i samhället. Den är grym och värd att spara!

Lösningen är ju att du behåller din älskade 114060 samt köper 16613 också :)

Bodén gillar detta.
  7. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Det lutar åt det! Får spara spara :)

8. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Aldrig byta från nya låset, bezeln, caset med mera mot det äldre.. Riktig nedgradering i mina ögon, köp till en 16613 eller spara till en 116613 :)

KenKun gillar detta.
  9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Klart grabben ska ha en stekarsub...16613!

Svanis115 och K-S gillar detta.
  10. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    114060 vilken dag som helst. Den är vad en sub ska vara, det samma kan inte sägas om 16613 tycker jag själv.

11. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Ni har "övertalat" mig. Får spara till en 116613LB, och njuta av min 114060 så länge :)

InFeFe gillar detta.
  12. don segundo

don segundo Biskop

Om du fortfarande gillar din 114060 skulle jag sitta lugnt i båten ett tag, gräset är inte alltid grönare typ...
    Sedan en högst personlig åsikt ang tvåtons-sub:ar - gillar de med svart tavla men har aldrig riktigt fastnat för de blåtavlade - jag är i klar minoritet här, jag vet.

christian-h gillar detta.
  13. OskarK

OskarK Friends of KS

Skulle inte bytt bort 114060 för en 16613. Spara lite och köp en 116613lb isåfall :)

14. Whedda

Whedda Präst

Aldrig i helvete att jag skulle göra det bytet.

114060 är grym!

Guillbert gillar detta.
  15. Rolex tid är pengar

Rolex tid är pengar Stadsbo

Köp TT:

Zose och KenKun gillar detta.
  16. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Så fin! :)

17. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Jag tycker inte om TT så för mig är det enkelt. Behåll din 114060 en riktigt trevlig klocka.

18. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    16613 svart såklart. Saknar faktiskt den rejält. image.jpg

Letarbil och Snårtas gillar detta.
  19. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Aldrig i livet att jag skulle bytta bort en 114060............:)

20. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Den var lurig. Jag gick själv i samma tankar länge, men gjorde aldrig det bytet. Denna har jag drägglat över på GTG, tavlan drar åt lila i vissa ljus.

Men jag håller med om låset och glidelock.
    image.jpg

21. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Saken är den att man alltid vill ha en 114060 oavsett vilka andra klockor man hat. Så behåll den och spara. Jag ångrar att jag inte gjorde så.

22. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Har du just nu inte råd med båda så spara till du har det. Sen köper du o njuter av två kanon klockor! :)

23. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Nu har man dessutom något att längta efter :)

Hebbe gillar detta.
  24. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Så det blir att äga båda då? :)

25. KenKun
    Trådstartare

KenKun Biskop

Jodå, 114060 är en klassiker. Skulle nog ångra mig om jag sålde iväg den :)

Hebbe gillar detta.
  26. Bodén

Bodén Borgare

Haha, så sant som det är sagt. Jag får ibland känslan av att jag ser Rolex överallt, men när jag rannsakar mig själv inser jag att jag aldrig har sett en 114060 i verkligheten. Enbart på bild, främst på KS. :D

27. Bodén

Bodén Borgare

Hörde jag förresten just ljudet av hur samtliga Rolexentusiaster på KS tappar sin nyligen upphällda Lördagsvirre i golvet? :D

28. 007

007 Friends of KS

Har sålt iväg min för en månad sedan! Inte ångrat mig en sekund!
    Platt o tråkig (imo)

Mille79 gillar detta.
  29. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Klassiker är väl att ta i då den bara funnits i några år, men att byta en minimalistiskt stylad klocka mot en vräkig går bort tycker jag. Guld och blått kanske är kul om man har många klockor, men att ha den som en av få klockor går bort imho.

30. Omen

Omen Goldmember

Om du inte ska växla upp till en helguld vilket nu inte är fallet, så det inget snack...114060 självklart.

Mårtenssons ur Brookfield