• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 114060

Svensk AD eller Ch24 om prisskillnaden är cirka 7-8 kkr?

  • Svensk AD

    Röster: 55 56.1%
  • Ch24

    Röster: 43 43.9%

  • Totala väljare
    98

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hej alla,

Gud vad kul att jag hittat ett bra forum som motsvarar mitt intresse. Detta blir mitt första inlägg.

Jag är en student på 20 år som extrajobbar och pluggar ekonomi i Skövde. Jag har pluggat i ett år och mitt intresse för klockor fick jag under gymnasietiden där jag har en kompis som alltid kom med fina klockor till skolan vilket jag tyckte var roligt. Han är medlem här på KS för övrigt.
Jag har varit intresserad av att köpa en 114060 nu väldigt länge ( 1 år ca) och det blir mitt första "riktiga" klockköp då jag idag sitter på en Tissot PRC 200.

Det har tagit ett tag att spara ihop för mig som student till detta men jag har en budget på 60 000kr cirka och har varit och kollat på Bergströms där de vill ha 63300 vilket hade fungerat för min del men liksom många andra så vill jag inte betala mer än vad som är nödvändigt.

Alternativen är alltså att gå till Bergströms ur i Göteborg alternativt Pagoldhs-ur i Skövde och pruta något eller betala fullpris, eller beställa en klocka via chrono24.se för cirka 50 000kr med trusted check-out. Fråga blir då om jag kommer att få ett certifikat därifrån? Samt om detta är riskabelt? Erfarenheter från Er?

Jag vänder alltså diskussionen till Er experter här på KS och hoppas på att få bra svar som kan leda mig genom mitt klockköp.

Tack på förhand!
M.
 

MLP

Omega
Hej! Välkommen till forumet!