• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 114060

Svensk AD eller Ch24 om prisskillnaden är cirka 7-8 kkr?

  • Svensk AD

    Röster: 55 56.1%
  • Ch24

    Röster: 43 43.9%

  • Totala väljare
    98

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, finns (vad jag förstått) starka fördelar med att handla hos sin lokala AD då man alltid kan komma förbi för justeringar och småfix. Blir ju trots allt lite komplikationer med att åka upp till Sthlm varje gång.
Klart de hjälper dig ändå. Finns ingen anledning att gynna Bergströms av den anledningen. Det finns även ADs i Skövde och JKPG där man lär kunna få en hyfsad rabatt. Bra att ringa innan dock så de har klockan inne.

Tänker man att man vill gynna svenska butiker så är det för mig mer logiskt att gynna de som ligger i småstäderna så de överlever. Många ADs ökar konkurrensen.

Finns flera här som även vittnat om att Bergströms är ovilliga att diskutera pris även om man köpt flera klockor av dem.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Klart de hjälper dig ändå. Finns ingen anledning att gynna Bergströms av den anledningen. Det finns även ADs i Skövde och JKPG där man lär kunna få en hyfsad rabatt. Bra att ringa innan dock så de har klockan inne.

Tänker man att man vill gynna svenska butiker så är det för mig mer logiskt att gynna de som ligger i småstäderna så de överlever. Många ADs ökar konkurrensen.

Finns flera här som även vittnat om att Bergströms är ovilliga att diskutera pris även om man köpt flera klockor av dem.
Okej för min kompis fick 5000kr rabatt på en 114060 för cirka 2 år sedan!
 

horologium

Omega
2-Faktor
Finns flera här som även vittnat om att Bergströms är ovilliga att diskutera pris även om man köpt flera klockor av dem.
Skall snart testa Bergströms i Malmö, hoppas verkligen det inte stämmer. Fick 5% där för någon månad sedan. Kan dock vara att Bergströms i Malmö känner konkurrensen från Köpenhamn till skillnad från vad de gör i Göteborg. Om man inte får ett bra pris på Berströms i Malmö har man ju bara ~30 minuter till Klarlund...
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Du säger att du vill ha ett bra pris och får massa tips även på hur du kan få det i Sverige. Bäst pris får du garanterat inte hos Bergströms.
Är intresserad av det bästa alternativet. Ett skäligt pris av en AD. Har inga problem med att beställa heller från utlandet så länge man får certifikat och att det är säkert.
 

Kairo

Panerai
Pruta lite hos en säljare med trusted checkout som har en ute för 50k. Får du några tuss ytterligare i rabatt så säger jag köp. Skönt med ny klocka istället för att köpa en beggad, som dessutom är dyrare. Det heter trusted checkout av en anledning...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Svensk AD om du är säker på att det blir en klocka som kommer stanna i minst några år. Annars skulle jag tagit ett billigt flyg ner till utvald gråhandlare från c24 och prutat lite på plats, få klockan direkt och slippa vara orolig.
 

rotvold

Friends of KS
Beror väl på vad man känner själv om dom där 7-8 laxarna, svårt för andra att avgöra! Hittar du någon bra säljare på C24, köp där. Hittar du en fin på K&S så köper du där :) Eller så prutar du hos AD! Personligen hade jag valt något av dom två första alternativen pga pengarna..
 

Carrera911

Omega
2-Faktor
Absolut inget jag tänkte på utan behövde hjälp med skillnaden på en 14060 med eller utan M helt utan avsikt att skaffa posts:(
 
Topp