• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 114300

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Hej igen på er. Tack för alla svar!
Jag vill bara berätta om hur det gick till slut.
Det blev inget köp denna gången. Jag bestämde mig för att lugna ner mig. Jag har handlat otroligt mycket den senaste tiden, och hade som plan att köpa nästa klocka till mig själv i 40-årspresent vilket infaller om 3,5 år. Jag tror jag får hålla mig till den planen, och när jag satt på flyget hem så var jag väldigt nöjd med att det inte låg en ny klocka för +50k i väskan.
Dock har jag insett att det förmodligen är en 114300 jag ska ha, och ingen Datejust med Jubilee länk. Jag gillar Oysterlänken helt enkelt och tror att detta är klockan för mig.
Jag har sett den på bild tidigare men tyckt att den är tråkig och anonym och istället velat ha den räfflade ringen osv, men i verkligheten är denna lilla godsak 114300 helt underbar och precis så diskret som jag vill att en dressare ska vara. Tillsammans med min 116600 kommer det bli ett par som håller livet ut! Kanske... :rolleyes:
Du är medveten om att datejust ref 116200 kommer på Oyster också, men med polerade centerlänkar? Dock 3mm mindre... Kanske ett bättre komplement till SD:n eftersom den är "glassigare"....
Sen har du även ref 126300 och 116300 som båda är likadana, men 41mm med olika proportioner.
DSC_0057.jpg

lånad bild...
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Du är medveten om att datejust ref 116200 kommer på Oyster också, men med polerade centerlänkar? Dock 3mm mindre... Kanske ett bättre komplement till SD:n eftersom den är "glassigare"....
Sen har du även ref 126300 och 116300 som båda är likadana, men 41mm med olika proportioner.
DSC_0057.jpg

lånad bild...
Jo, jag har kollat lite på andra modeller, men jag återkommer hela tiden till just 114300. Den på bilden du visar är kanonsnygg, men jag är mer inne på att flyga under radarn än att ha en blingig länk som dessutom blir känsligare för repor. Sen var det ju det där med pengarna också. Jag har väldigt svårt att motivera över 40k just nu...
 

jabbadahut

Breitling
2-Faktor
Jo, jag har kollat lite på andra modeller, men jag återkommer hela tiden till just 114300. Den på bilden du visar är kanonsnygg, men jag är mer inne på att flyga under radarn än att ha en blingig länk som dessutom blir känsligare för repor. Sen var det ju det där med pengarna också. Jag har väldigt svårt att motivera över 40k just nu...
114300 är clean och rätt prisvärd:)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    121.8 KB · Visningar: 45

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Denna gamla tråd poppade upp i huvudet på mig...
Det slutade med att jag hittade en genom Chrono24, från Fitzroviawatches i London. Så nu kan jakten efter andra klockor fortsätta!
Är det någon som vet ifall Jubilee från en DJ 36mm passar på 114300 förresten? Och omvänt då. Om jag får tag på en 116200 med Jubilee (som är nästa mål) så skulle jag kunna använda Oystrerlänken från 114300 på DJ och kunna byta mellan Jubilee och Oyster med BCL. Det vore najs!
 
Topp