• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 116610, 114060 alternativa armband

Rige

Breitling
Hej!
Finns det några här som har bytt stållänken på er 116610, 114060 sub till gummi eller annat? Vilka kan ni rekommendera?
 

Afilekovic

Breitling
IMG_0469.JPG

Tycker Rubber b är ett väldigt snyggt band till Suben!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Hej!
Finns det några här som har bytt stållänken på er 116610, 114060 sub till gummi eller annat? Vilka kan ni rekommendera?
Välkommen till forumet. Om du använder sökfunktionen kommer du hitta massor med bilder på alternativ. Själv tycker jag att ett svart Rubber B funkar väldigt bra på sub c. Dock är länken så jäkla bra att det är tveksamt hur mycket jag kommer att byta.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har testat nato på min 114060 men får det inte att klicka till 100%. Tycker den blir onödigt topptung om man inte drar åt bandet hårt runt handleden.

Har även provat Isofrane men jag skulle haft grövre handleder än mina 17cm.

Funderar dock på ett 2-delat canvasband kanske. Nån som kan rekommendera något?
 

Shadyboy

Cartier
Har testat nato på min 114060 men får det inte att klicka till 100%. Tycker den blir onödigt topptung om man inte drar åt bandet hårt runt handleden.

Har även provat Isofrane men jag skulle haft grövre handleder än mina 17cm.

Funderar dock på ett 2-delat canvasband kanske. Nån som kan rekommendera något?
Vad är det för bredd mellan luggarna? Jag köpte olivgrönt samt svart band till min JLC och passade på att köpa några extra i 22 mm, tror jag både köpte med spänne i borstat stål och PVD. Hojta till om du vill köpa och testa. Helt oanvända då jag inte fått för mig att testa på mina andra klockor med 22 mm...


IMG_8339.JPG
IMG_8340.JPG
IMG_8416.PNG
IMG_8418.PNG
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har testat nato på min 114060 men får det inte att klicka till 100%. Tycker den blir onödigt topptung om man inte drar åt bandet hårt runt handleden.

Har även provat Isofrane men jag skulle haft grövre handleder än mina 17cm.

Funderar dock på ett 2-delat canvasband kanske. Nån som kan rekommendera något?
Nato ska ju sitta åt, annars hänger ju alla klockor.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är det för bredd mellan luggarna? Jag köpte olivgrönt samt svart band till min JLC och passade på att köpa några extra i 22 mm, tror jag både köpte med spänne i borstat stål och PVD. Hojta till om du vill köpa och testa. Helt oanvända då jag inte fått för mig att testa på mina andra klockor med 22 mm...


IMG_8339.JPG
IMG_8340.JPG
IMG_8416.PNG
IMG_8418.PNG
Var har herrn köpt banden?
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Vad är det för bredd mellan luggarna? Jag köpte olivgrönt samt svart band till min JLC och passade på att köpa några extra i 22 mm, tror jag både köpte med spänne i borstat stål och PVD. Hojta till om du vill köpa och testa. Helt oanvända då jag inte fått för mig att testa på mina andra klockor med 22 mm...


IMG_8339.JPG
IMG_8340.JPG
IMG_8416.PNG
IMG_8418.PNG
Det där såg snyggt ut. Var hittar man dessa?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vad är det för bredd mellan luggarna? Jag köpte olivgrönt samt svart band till min JLC och passade på att köpa några extra i 22 mm, tror jag både köpte med spänne i borstat stål och PVD. Hojta till om du vill köpa och testa. Helt oanvända då jag inte fått för mig att testa på mina andra klockor med 22 mm...


IMG_8339.JPG
IMG_8340.JPG
IMG_8416.PNG
IMG_8418.PNG

Är 20mm på SUBc. Synd. Dina straps såg schyssta ut!
 

Lund

Cartier
Tycker länk eller rubber är de ända rätt sör de nyare Subbarna. De äldre däremot funkat bra med nästan allt i min mening.
 

chrpal

Breitling
Hej!
Även jag stod i begrepp att slänga på ett gummi på min 114060! Enligt "det fina nätet" hittade jag två alternativ specialanpassade just till Rolle, nämligen Rubber B samt Everest. Efter lite research fann jag en bra artikel som jämförde de två banden och sammanfattningsvis kan sägas att Everest tog hem så gott som alla delsegrar. Jag bestämde mig för att satsa på Everestbandet. Prismässigt ligger dom två i samma division -2000kr. Enda återförsäljare i Sverige på Everest är Franks UR på Drottninggatan i Sthlm. Ringde och hörde mig för om dom hade ett inne vilket dom hade så jag slog till på det:) Hade bandet hemma på 2 dagar (postförskott)
Alla har olika uppfattning om att subben kan bäras med alternativa band och jag kan bara säga att jag ansåg att endast länken höll måttet, men nu har jag helt ändrat uppfattning i den frågan. Everest passar jäkligt bra på klockan. Dessutom mycket skönare att ha på handleden då gummit är av yppersta kvalitet (det gäller säkert också Rubber B)
/Christian
 
Topp