• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 14060

Hejsan, Vad hade ni betalat för klockan?. Den saknar cert o box men har äkthetsintyg från Gastons Ur.

f6FwN
 
bilder
 

Bilagor

  • 2.PNG
    2.PNG
    110.1 KB · Visningar: 296
  • 1.PNG
    1.PNG
    117 KB · Visningar: 282
  • 3.PNG
    3.PNG
    131.3 KB · Visningar: 277
  • 6.PNG
    6.PNG
    154.6 KB · Visningar: 274
  • 5.PNG
    5.PNG
    143.4 KB · Visningar: 279
  • 4.PNG
    4.PNG
    131.8 KB · Visningar: 274

Greven

Audemars
Skulle behöva mer info om servicehistorik, ref etc. Men att döma av bilderna och att det inte är fullset så är mitt prisförslag: 32 000 kr.
Sedan vill jag gärna veta hur du resonerade när du valde ditt namn på KS.;)

Edit: Ha ha ha @yonsson hann före angående fråga om service.
 
Skulle behöva mer info om servicehistorik, ref etc. Men att döma av bilderna och att det inte är fullset så är mitt prisförslag: 32 000 kr.
Sedan vill jag gärna veta hur du resonerade när du valde ditt namn på KS.;)

Edit: Ha ha ha @yonsson hann före angående fråga om service.
Service vet jag ej har skickat email till säljaren o frågat, Klockan är köpt i tysklan på auktion och har ett äkthetsintyg från Gastons Ur, Postar så fort jag får svar på service frågan från säljaren.
 

Oniel

Panerai
Beställ inom Europa(om du nu inte bor på någon annan världsdel) så slipper du tull. Köpt via chrono24. Kolla om det finns några recensioner på säljaren. Om allt verkar vara bra så slå till. Annars kan man ju använda deras trusted checkout.
 

Greven

Audemars
@Greven har du köpt klockor från chrono24?, är det säkert etc?, finns klockor där som kostar billigare än vad den jag vill ha men att beställa såna klockor via internet gör mig lite nervöst, tex får man den klockan man beställde är det en kopia eller äkta etc.

tex http://www.chrono24.se/rolex/submariner-no-date-ref--14060--id3439878.htm
Jag har köpt klockor över nätet, men dock inte via chrono24. Men generellt kan du vara lugn att chrono24 är bra, det är ju där de flesta klockhandlare lägger ut sina klockor. Men det gäller som alltid att göra research om både handlaren och själva klockan, det finns tyvärr handlare som kan vara lite struliga och även de som säljer klockor som kan vara ihopsatta av flera klockor, så kallade "franken" (kommer från ordet frankenstein). Dessa klockor är lite trixigare att upptäcka om man inte har järnkoll, då det kan vara till exempel en helt äkta Rolex men ihopsatt av flera klockor. Det gör att du inte köper en helt 100% originalklocka, vilket är upp till dig om du vill ha, men viktigt att veta detta vid köp.

Sedan skall du alltid gå efter den gamla sanningen att om priset är för bra att vara sant, då är det något lurt med klockan. Finns flera bra trådar med råd om hur du bör gå tillväga och även direkta omdömen om vissa handlare, sök lite i forumet på "chrono24" och kolla på trådarna som kommer upp. Om du är noggrann och gör bra bakgrundskoll så skall det nog gå bra. Om du verkligen har hittat en klocka på chrono24 kan du alltid lägga upp den här på forumet och låta alla extremt kunniga klockexperter komma med sina omdömen innan köp. Det gäller ju också att ställa rätt frågor till handlaren för att få koll på vad man köper.

Om du vill köpa en begagnad klocka i Sverige så finns till exempel Uret vintage, Dr. Watch, Gripenbro bara för att nämna några. Med dessa är fördelen att du kan prova och känna på klockan innan köp och att köpa av en svensk handlare kan ibland vara bra om det blir problem med klockan då det är lite knepigare med en utländsk handlare.

Lycka till och hör av dig om du har mer frågor! Finns mycket kunskap här på forumet, många som har grymt bättre koll än jag. :)
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
39 500 när jag frågade om billigare sa han "Priset går att diskutera men inte mycket",
Tycker priset, som sagts innan, är högt.
Räkna med service som kostar ca 5000-6000 inom kort.
Avseende att handla vi C24, sök efter tidigare trådar i ämnet.
Det finns även en referenstråd för handlare på C24 under Good/Bad guys.
I övrigt är C24 en ren handelsplats, likt Blocket på många sätt, så det gäller att göra lite efterforskningar och så att säga "köpa säljaren".
Ser det inte rätt ut, finns det nog andra att handla av.
 
@MJ24 jag tycker också att det var lite högt efter att jag har kollat på C24, erbjöd säljaren 32-33k för klockan får se vad han säger, om han inte vill sälja den för det priset så får jag bara letavidare.
 

Bjudko

Cartier
Det är samma bilder som en svensk återförsäljare har på en klocka som kostar 37500, du bör kanske ta en funderare...
 
Det är samma bilder som en svensk återförsäljare har på en klocka som kostar 37500, du bör kanske ta en funderare...
har också sätt samma klocka på andra klockforum samt på blocket med olika priser, när jag skickade email från blocket så såg allt bra ut, jag bad om att ta med klockan till bergströms ur för att kolla så att det inte var en kopia han hade inga problem med det,
 

Bjudko

Cartier
har också sätt samma klocka på andra klockforum samt på blocket med olika priser, när jag skickade email från blocket så såg allt bra ut, jag bad om att ta med klockan till bergströms ur för att kolla så att det inte var en kopia han hade inga problem med det,

Ah ok. På bilden ser den inte så polerad ut vilket KAN betyda att den är oservad, en sub håller ca tio år innan det borde vara dags för service.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
precis därav skickade jag ett bud till honom på 33k bara för att klockan inte har varit på service och det kan kosta ganska mycket.
tror dock att 33' går han inte med på, om det vore en från 90-talet, okänd servicehistorik och ett OK skick så skulle det vara mer rimligt.
35k är nog mer rimligt för 06 i det skicket, trots att det finns ett servicebehov.
 
tror dock att 33' går han inte med på, om det vore en från 90-talet, okänd servicehistorik och ett OK skick så skulle det vara mer rimligt.
35k är nog mer rimligt för 06 i det skicket, trots att det finns ett servicebehov.
Stämmer mycket, han tackade nej till mitt bud, så jag frågade honom vad hans sista pris för klockan var.
 

bluetrain

Cartier
Som referens så var jag i somras i italien och fick av en slump se en 14060, mitt/slut 90talare, hos en urmakare som verkade reko. Helt ren och med okänd servicehistorik. 3500Eur var begärt pris.
 
Topp