Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Rolex 1601 1962

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av virrooo, 15 september 2015.

1. virrooo
    Trådstartare

virrooo Biskop

Hej!

Jag har ägt min 1601 i ungefär en månad, klockan köptes av Jacob här på forumet och är en riktigt mysig vintagedinka. Jag har dock (återigen) insett att jag ska ha mögliga dykare på armen och inget annat, därför får nu DJ gå till förmån för annat.

Jag har använt klockan dagligen sedan jag köpte den och har inte upplevt några problem med gången, självklart diffar det några sekunder per dag, men ingenting som stör vid användning. Datumet slår över kvart i tolv.

Klockan mäter 36mm och tavlan är en så kallad pie pan-tavla med härligt fasade index. Visarna är så kallade alpha-visare. Klockan levereras på en charmigt stretchad 62510H jubilee-länk och 555 ändar. Länken verkar ha förlängts på ett lite märkligt sätt (se bild), men det är ingenting som märks av vid användning. Box tillhörande annan rolexreferens samt hangtag ingår också.

Då klockan är gammal går lacksläpp att urskilja i vissa vinklar, jag har försökt få till en bild där det ser ut som allra värst, jag har inte störts av det och ser det som trevlig patina. Boettens skick går i linje med klockans ålder och är självklart något polerad.

Pris 20.000kr skickat med värdefrakt. Jag är i Stockholm ibland, möjligt att det går att lösa F2F.
    Klockan finns i Norrköping om man vill se den IRL, frågor kan tas via PM eller om ni hellre pratas vid över telefon/skype, nummer ges ut över PM.

Retur efter 24H om klockan ej matchar beskrivningen och då står köpare för de fraktkostnader som uppkommit.

Referens i GG/BG:
    http://klocksnack.se/threads/virrooo.19932/

IMG_2611.jpg 1601.jpg 1601_1.jpg IMG_2605.JPG IMG_2607.JPG IMG_2608.JPG IMG_2609.JPG IMG_2610.JPG

Bifogade filer:

Senast ändrad: 16 september 2015
    Simpatico, CarlM1 och Andersml gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps