• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 1601 med doorstep-dial och Jubilélänk

Mvnordlander

Cartier
Hej,
Köpte en Speedmaster för några månader sedan och känner att jag inte kan behålla även denna klocka så måste därför släppa den. Klockan fick en service för över 2år sedan men den stannade mystiskt nog och jag lämnade in den på garanti. Nu har den rullat fint sedan dess. Den håller tiden väldigt bra, har gångreserv som var långt över förväntan och växlar datum ungefär 23.58 varje natt. Efter garantireparationen fick jag av Bergsströms Ur i Uppsala 1år extra garanti som tar slut 2017-10-10. Alla papper från Bergströms följer med klockan och ett litet travel case.

Klockan är från 1967, har en doorstep dial och ingen lysmassa på visarna. Glaset är väldigt fint, inga repor att anmärka på. Boetten har blivit polerad någon gång men inte under senaste service. Den har en del kanter kvar på boetten och inga djupa märken eller jack som stör ögat.
Jubilélänken är ganska bra. Visst har den lite stretch men är fin för sin ålder. Låset är riktigt fint, Rolexsymbolen är väldigt tydlig och tveksamt om den ens har blivit polerad någon gång. Men det får man bedöma själv på bilderna.

Priset sätter jag till 23.000kr. Jag finns att mötas upp i Stockholm mestadels under sommaren men även i Uppsala mellan 10/7-15/7. Jag kan skicka den på posten men det får man betala själv. Då kan man även få 24h ångerrätt. Betalning helst via Swish.
Byten? Nej, egentligen inte. Behöver pengarna till annat. Men ett liiiiitet dressur kanske kan slinka med i dealen.
Har samlat på mig några referenser här på forumet som ni kan titta in: https://klocksnack.se/threads/mvnordlander.43112/

Jag är inget proffs med kameran och äger inget annat än min iPhone. Men om det är något ni vill att jag ska ta en tydligare bild på får ni skriva till mig så ordnar jag det.

IMG_1166.JPG

IMG_1021.JPG

IMG_1165.PNG

IMG_1290.JPG
 
Topp