• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 16233

Erik.L

Breitling
Hej,

Jag behöver lite hjälp, jag var i Barcelona och hittade en Datejust 16233 fullset från 2001.

Slog till på 3850€ med samtliga tillbehör, plasten kvar på baksidan av klockan, alla papper + extra äkthetsintyg och garanti på 12 månader från butiken.

Har försökt hitta en i Sverige närmare ett år utan resultat.

Priset kändes rätt, men rekommenderar ni att jag går till AD i Sverige och ber dem kontroller och ställa ut äkthetsintyg?

Tack på förhand
//Erik
 

Bilagor

  • IMG_0267.JPG
    IMG_0267.JPG
    111.9 KB · Visningar: 330
  • IMG_0265.JPG
    IMG_0265.JPG
    78.2 KB · Visningar: 313
  • IMG_0268.JPG
    IMG_0268.JPG
    136.3 KB · Visningar: 317

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag behöver lite hjälp, jag var i Barcelona och hittade en Datejust 16233 fullset från 2001.

Slog till på 3850€ med samtliga tillbehör, plasten kvar på baksidan av klockan, alla papper + extra äkthetsintyg och garanti på 12 månader från butiken.

Har försökt hitta en i Sverige närmare ett år utan resultat.

Priset kändes rätt, men rekommenderar ni att jag går till AD i Sverige och ber dem kontroller och ställa ut äkthetsintyg?

Tack på förhand
//Erik

Gå till kaplans och få ett värderingsintyg eller rob e. Är den köpt via AD är det säkerligen onödigt men sinnesro är värt en slant!
 

Erik.L

Breitling
Ledsen att jag var otydlig, det var inte någon AD som sålde den, det var en butik som heter Turelojya som säljer pre-own.

Kollade upp butiken på chrono24, Facebook och instgram och dom verkar seriös och uppträdde väldigt seriös vid köpet.

AD som sålt klockan låg ett par kvarter bort.

//Erik
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Ledsen att jag var otydlig, det var inte någon AD som sålde den, det var en butik som heter Turelojya som säljer pre-own.

Kollade upp butiken på chrono24, Facebook och instgram och dom verkar seriös och uppträdde väldigt seriös vid köpet.

AD som sålt klockan låg ett par kvarter bort.

//Erik

Då kan det kanske vara värt att utföra ett äktehetsintyg alternativt serva den om det behövs.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade tagit klockan till en ad för att få ett äkthetsbevis som du litar på för sinnesfriden.
Sjukt fin klocka för övrigt!
 
Topp